Trappegang/stepmakine?

Du læser en tråd i debat > motion

#1
Trappegang/stepmakine?
Jeg har lige været inde at træne i mit lokale center, hvor jeg brugte 20 minutter på stepmaskinen. Ifølge den, forbrændte jeg 460 kcal, men ifølge madital giver 20 minutter på trappen kun et minus på 135 kcal - hvad bør jeg stole på?
18 år22. februar 2006 kl. 19:59
#2
re: Trappegang/stepmakine?
Hej,
Er du sikker paa at din steppemaskine ikke viser i kilojoules? I saa fald skal du dividere med 4.19 hvilket giver 110 kcal - saa passer det lidt bedre.

Men hvis den virkelig viser i kcal, ville jeg nok vaelge at stole paa Madital - det er et meget realistisk tal, og ca. det samme som steppemaskinen i mit fitness center viser.

Mvh Lone
18 år23. februar 2006 kl. 12:29
#3
re: Trappegang/stepmakine?
at forbrænde 460 kcal på 20 min. (dvs. 1380 i timen) lyder som en urealistisk høj træningsintensitet. Løb ligger f. eks. omkring 700 kcal/time. Men det er selvfølgelig højere hvis du vejer virkelig meget...
18 år25. februar 2006 kl. 18:18
#4
re: Trappegang/stepmakine?
Du kan kun regne med det maskinen viser, hvis du brugte pulsbælte og indtastede alle dine data inden du startede. I de fleste motionscentre hænger der også et opslag om, hvordan man skal forholde sig til de tal maskinen giver. Det er jo ikke lige meget om man er super fit og står der 20 min, eller om man er i dårlig form.
18 år20. marts 2006 kl. 08:42
#5
re: Trappegang/stepmakine?
jeg steppede i dag i 15min. og den viste 150. men på madital kan man jo ikke taste ind hvor voldsomt man stepper! altså, hvis man er helt vild og bare tonser derudaf, er det jo klart det ikke passer med "gå op ad trapper". jeg taster det ind som bjergbestigning i stedet. der sagde den 125 i stedet for 98, så er det ikke helt hvad stepperen viste, men heller ikke hvad madital siger...
18 år5. april 2006 kl. 15:52


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });