Motion gør sur

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Motion gør sur
Inden jeg tastede min tur ned i fitnesscenteret ind. så havde jeg en glad smiley og et aktivitetsniveau på 1,6. Efter at have indtastet de 1½ time med vægtløftning, så røg mit aktivitetsniveau ned på 1,55.

Har jeg misforstået konceptet eller er der en regnefejl et sted?
17 år22. august 2007 kl. 19:16
re: Motion gør sur
Når du ikke taster ind for en hel dag, beregner programmet følgende:

en tur i finesscenteret: 1½ time
søvn og hvile: 8 timer
stillestående arbejde: resten af døgnets 24 timer

Når du ikke indtaster noget, beregner programmet ud fra det niveau, som du har sat dig i profilen.

Dvs. når det du indtaster noget under motion - indtast da for alle 24 timer (så undgår du at programmet regner søvn og stillestående arbejde med ind). Du kan oprette motionslister - f.eks. "mandag", "løbedag", "fitnessdag", "arbejde" eller andet - under motion>ny liste.

Mvh Lone
17 år22. august 2007 kl. 23:20
Det var mig som ikke var helt vågen igen - står jo endda på den side, hvor man indtaster motion. Kan også godt se logikken i det fra programmets side nu :)

Måske hvis du ændrede skrifttypen med "advarslen" til rød, så ville du slippe for mine dumme spørgsmål. Men jeg har lært det nu! Tak for hjælpen.
17 år22. august 2007 kl. 23:51
re: re: Motion gør sur
Det forstår jeg ikke. Jeg regnede med at hvis man indtaster f.eks. en halv times træning, så vil programmet tilføje 8 timers søvn og 15,5 timers af de taktivitetsniveau der er i profilen?

Det kan vel kun blive mindre hvis ens aktivitetsniveau i profilen er højere end den halve times træning?
17 år23. august 2007 kl. 21:08
Dette står på siden, hvor du indtaster motion:

NB: Du kan undlade at indtaste for alle døgnets 24 timer. I så fald vil programmet beregne de resterende timer til 8 timers 'søvn og hvile' og resten til et motionsniveau som 'stillestående arbejde'.

Det øjeblik du indtaster motion, er det altså påkrævet at sætte alle dagens aktiviteter ind, da du ellers vil få et for lavt forbrændingstal, med mindre du har et standard aktivitetsniveau, som er på eller under "stillestående arbejde" niveau.

Jeg har besluttet bare at beregne mit aktivitetsniveau med mine motionsvaner(et niveau højere), da jeg ikke gider bruge så meget tid på at indtaste motion, som det nuværende system kræver. På sigt tror jeg det vl passe meget godt.
17 år23. august 2007 kl. 23:07
re: re: Motion gør sur
Ok, tak for afklaringen
17 år24. august 2007 kl. 10:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...