Forskellen...?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Forskellen...?
Hej Lone og andre (:

- Jeg prøvede at oprette mig på et andet kostprogram for at se, om det var det samme mht. antal kalorie for at holde vægten osv.
Men på det andet program kan jeg spise i alt ca. 1800kcal - uden motion, mens jeg på madital kan spise 1673kcal. Det synes jeg er en stor forskel.
Så jeg tænkte på, om det kunne være noget med min aktivitetsfaktor? Jeg har sat den til at være 1.3

Men på den anden har jeg sat den til at være
på arbejde/skole er jeg... lettere aktiv, da det var det mindste.
I hverdagen er jeg... rimelig aktiv.
Da jeg løber 2-3 gange om ugen ( alt ialt mellem 15-22km), går en masse og træner engang i mellem i fitnesscenteret.
Da jeg ikke er interesseret i at tabe mig mere, ville jeg vide, hvad forskellen på maditals aktivitetsfaktor er?
den mellem 1.3, 1.4 og 1.5?

Jeg ville være rigtig glad, hvis nogen kunne give mig et bud på, hvor jeg skal sætte den? Da jeg jo ER stunderende, så det skal vel være noget mellem det?
13 år25. november 2011 kl. 18:51
re: Forskellen...?
Hej ToxBi,

Da aktivitetsfaktorerne på 1.3, 1.5 osv. er gennemsnitlige, er det svært at sige noget generelt om dem. Det kommer nemlig helt an på de forskellige timer på dagen.

Den offentlige anbefaling for motion er en værdi på mindst 1.6 (og gerne op på 1.8). De fleste motionerer mindre end dette, men ud fra din tekst vil du ligge deroppe - og nok også højere, uden at jeg desværre kan være mere konkret.

Konkret kan du dog prøve at indtaste en hel uge (under Motion>indtast). Herefter kan du se gennemsnitstallet under Info>motion (indstil visningen til en uge). Dette tal kan du gå ind og rette din aktivitetsprofil til - så behøver du ikke at indtaste det hele fremover.

Den præcise indtastning vil give dig en mere præcis udregning, da de andre beregninger blot er baseret på generelle gennemsnit - og vores aktivitetsniveauer er jo meget forskellige :-)

Mvh Lone
13 år26. november 2011 kl. 11:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...