Dr. Oetker Vitalis Choko-light müslibar

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Dr. Oetker Vitalis Choko-light müslibar
Hej Lone

Jeg har i dag spist i alt 100 g Dr. Oetker Vitalis Choko-light müslibar og har indtastet den i systemet. Det giver 395 kcal pr 100 g 7g protein, 70 g kulhydrat og 10 g fedt.
På pakken står der 327 kcal 6,5 g protein, 66,9 g kulhydrat og 10,2 g fedt.
Jeg er med på at kalorierne er baseret på en udregnet værdi efter protein, kulhydrat og fedt og at Dr. Oetker nok har lavet en laboratorie analyse med et kaloriemeter, men hvad skal jeg regne med? Det er alligevel en forskel på 14 kcal pr. bar.
Baren vejer kun 20 g stykket nu.
15 år23. april 2010 kl. 14:54
re: Dr. Oetker Vitalis Choko-light müslibar
Hej rdrd,

Jeg er opmærksom på, at der er større og mindre forskelle på energiberegningerne og energi skrevet på varedeklarationen.
Jeg arbejder på at næste opdatering, vil vise den samlede mængde energi ud fra varedeklarationen i stedet for beregningerne.

Mvh Lone
15 år25. april 2010 kl. 10:12
Men er beregninger ikke mere nøjagtige?
Jeg kan da fra laborant studiet at kaloriemetret ikke var 100 % nøjagtig (altså kom ud med forskellige resultater), men at de resultater vi fik fra protein og fedt analyse lå meget op af hinanden.
Det vil i hvert fald være ærgeligt, hvis det er den beregnede værdi på 395 kcal der er den rigtige, og man så går ud fra at det er værdien på 327 kcal der er korrekt.
15 år25. april 2010 kl. 10:22
Hej igen,

Jeg er i øjeblikket i færd med at afsøge, hvilket tal der er mest nøjagtigt.
Jeg vil meget gerne vende tilbge, når jeg har fundet frem til en relevant kilde.
Hvis du kender en sådan er du meget velkommen til at videregive denne :-)

Mvh Lone
15 år25. april 2010 kl. 11:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...