stofskifte

Du læser en tråd i debat > madital.dk

stofskifte
hej lone.
enten er det mig der taster helt forkert ind eller også har jeg et meget højt stofskifte:)
i sidste uge viste den at jeg ville have tabt mig lidt over 100gr, men det var i virkeligheden 400gr.
jeg må altså ikke tabe mig.
Er det mig der er helt galt på den, og findes der nogle hjemmesider hvor man kan måle stofskifte??
16 år8. juni 2008 kl. 18:02
re: stofskifte
Jeg kan ikke svare dig på dit spørgsmål omkring måling af stofskifte på hjemmesider, men jeg vil næsten tro det kræver en læge af een eller anden art?

Men det jeg ville sige var at jeg har lidt samme problem - prøv at kikke ind i forummet "Vægtvedligehold". Jeg er noget overbevist om at det er fordi jeg ikke taster nøjagtig nok ind. Jeg er nemlig i vanen med at skrive mad på så jeg er sikker på at jeg ikke inddaterer for lidt energi. Og med motion er det omvendt. Og så sjusser jeg mig frem til vægten på en del ting.
16 år9. juni 2008 kl. 07:38
re: stofskifte
Hej Simo :)
Du kan ikke få målt dit stofskifte på en hjemmeside - det kræver (som Iacob også siger) en læge eller anden faguddannet person.

Som jeg også skrev i den tråd Iacob nævner, kan du ved en blodprøve hos lægen få målt dit stofskiftehormon. Det giver dig et fingerpeg om, hvorvidt du skulle fejle noget, der gør dit stofskifte for højt / for lavt.

En mere præcis måling kan du få lavet på diverse "helse"klinikker, men det er ikke helt billigt.

Vores stofskifte er en utrolig kompliceret størrelse, der hele tiden ændrer sig. Det afhænger bl.a. at din vægt, din fysiske form osv. Man skelner mellem stofskifte i hvile og stofskifte ved aktivitet.

Jeg tror nu mest det handler om intastning på Madital, da egentlige stofskifte-sygdomme - heldigvis - er forholdsvis sjældne.

Hvis du taber dig ufrivilligt, kan du jo skrue op for kalorie indtaget - på den suden måde :)
16 år9. juni 2008 kl. 11:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...