Hej chevalmarin.
Jeg synes selv, jeg spiser meget varieret. Om morgenen kan det f.eks. være et stykke ristet rugbrød med fedtfattigt kødpålæg eller havregrød af 30 g. havregryn og 150 g. skummetmælk eller 180 g. ylette drysset med lidt hvedeklid og en halv banan skåret i skiver over. Og så vand og frugt hver morgen.
Til frokost tager jeg stort set hver dag en Nupobar, bestående af ca. 225 kcal. Der er en masse proteiner i også. Dette gør jeg, fordi jeg ikke har tid til at lave frokost, og vil ikke risikere at gå i kantinen i skolen og spise usundt. Så her kan jeg desværre ikke hjælpe dig med noget varieret kost. Men synes du skulle prøve Nupobaren :)
TIl aftensmad spiser jeg ofte hvad der bliver serveret hos mig (bor hjemme) og så spiser jeg mange grøntsager og meget lidt kartofler, pasta, ris osv. Jeg spiser intet brød på noget tidspunkt af dagen.
Til mellemmåltider spiser jeg frugt og gulerødder. Du kan evt. også tage et stykke fuldkornsknækbrød med et stykke ost.
Håber det kunne give lidt inspiration :)
Camilla
#2 af camilla k (slettet)
Er der nogen der har gode idéer til morgenmad, frokost, aftensmad og mellemmåltider med lavt kalorieindhold? Synes altid jeg ender med at spise det samme...
Vh Cevalmarin