Mest protein per kalorie foreløbig ranking liste

Du læser en tråd i debat > kost

Mest protein per kalorie foreløbig ranking liste
Måske andre også kæmper med at få spist nok protein?
Jeg er over 70 år, derfor 1,2 - 1,5 gram protein per kg kropsvægt. Jeg skal også tabe mig. Ordre fra lægen.
Lavede en "ranking list" over hvad som giver mest protein per 100 kJ

❗️Rejer fra Rema er den helt suveræne vinderen!❗️
7 gram protein "koster" kun 100 kJ.
Rema økologisk kyllingebryst giver 5,1 gram protein og koster 100 kJ

Proteinpulver som f.eks 4,9 gram protein fra Plantforce "koster" 100 kJ
2 uger12. oktober 2025 kl. 08:21
Spændende - det kunne være jeg...
Spændende - det kunne være, jeg skulle kigge lidt på dette
2 uger12. oktober 2025 kl. 09:21
Det virker i hvert fald for mig 😊
Jeg er jo så gammel, at jeg af den grund anbefales at få 1,5 gram protein/kg kropsvægt. Lige nu er det ca 103 gram protein. Det er rigtigt svært! (Du kan jo tjekke hvor mange æg man skal spise, eller hvor meget hytteost for at nå op på 103 gram!) Oveni anbefalingen på 1,5 gram/kg = ca 103 gram kommer det faktum, at nedsat stofskifte leder til et øget behov af bestemte essentielle proteiner.
Dette er baggrunden for, at jeg undersøger viden om proteiner for tiden.

Mystisk bonus efter jeg har skruet op for mit proteinindtag: min hud har det markant bedre!
Jeg har jo (også) psoriasis. Ikke slemt, men neglepsoriasis = grimme negle plus jeg "fælder", skifter hudceller så hurtigt at jeg afgiver små skæl i et omfang jeg plejer at kalde "snefald"... Desuden kløe som kræver evig indsmøring.
Det er rent ud sagt MYSTISK at jeg ikke er nødt til at smøre mig fra top til tå efter bad! Mit sorte tøj er ikke "hvidt" på indsiden...
Jeg spiser også betydeligt mere fisk end tidligere. Men har hele tiden spist Møllers levertran og algebaserede Omega 3 kapsler.
2 uger13. oktober 2025 kl. 19:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...