Opskrifter og kalorieletter madvarer

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Opskrifter og kalorieletter madvarer
Hejsa.

Jeg er ny herinde.

Jeg leder efter sundere og kalorielette alternativer til de ting jeg godt kan lide.

Er der nogen af jer der kender kalorielette udgaver af disse der enten kan købes eller laves selv?
- Sild (Kan se Easis har en uden sukker)
- Leverpostej, indtilvidere der den mest kalorielette jeg har fundet bacon postej fra den grønne slagter.
- Rugbrød, leder efter noget så kalorielet som muligt men gerne højt indhold af protein og kostfibre.
- Salami, plejer at gå med kalorielet 3 stjernet.
- Måske nogen kender noget kalorielet remoulade der faktisk smager godt?
43 uger25. juni 2023 kl. 15:03
#2
Velkommen
......kan desværre ikke hjælpe med spørgsmålet, da jeg ikke spiser det meste af det ovenstående, pånær remoulade og rugbrød. Der bruger jeg bare den type remo jeg har lyst til, uden at kigge på kcal indhold, da alm. remoulade/mayo, olign. til frokosten er noget af det jeg under mig selv, så det ikke bliver for surt at leve (overvejende) fornuftigt. Mht. rugbrød spiser jeg kun scwartzbrot, det er den eneste type jeg kan lide. Jeg tror det er en af de typer der er mest rig på fuldkorn/fibre, men protein i rugbrød går jeg ikke op i.

Men velkommen her :-)
43 uger25. juni 2023 kl. 16:17


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });