Sødt med få kcal.

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Sødt med få kcal.
Hej.

Lige et godt råd til jer der har en sød tand ligesom mig :-).

Frugt på dåse er fint at få stillet trangen med. Uden at reklamere for nogen, så bruger jeg Ananas og Frugtcoctail fra Lidl , som dækker mit behov.

Ananas har 59 kcal i 100 gram, og Frugtcoctail har 63 kcal. Væden bruger jeg som dressing til salat, og det giver lige den søde smag jeg godt kan lide.

Frisk frugt er jo også godt, men hvad sød smag angår, så kan det ikke nå op på siden af de ovennævnte.

Jeg håber nogen kan bruge mit opslag.
4 år14. maj 2019 kl. 15:45
#2
Tak for tip. Jeg er ikke så tosset igen med frugt på dåse, men jeg vil prøve - også for "dressingens" skyld. Selv er jeg vild med netmelon, når jeg vil have noget sødt, uden at det koster meget på kaloriekontoen. De har kun 25 kalorier pr. 100 gram - synes faktisk næsten ikke, det kan passe - det er mindre end vandmelon.
4 år15. maj 2019 kl. 19:51
#3
Hej Bit.

Jeg vil også hellere have frisk frugt, men frugten på dåse er let at arbejde med, og som sagt , så er saften uovertruffen som dressing. Finthakket spidskål ( min favorit ) og revet gulerod med saft ovenpå er næsten som en frugtdessert, og snyder hjernen til at tro det er det.
Jeg kan bedst lide det konserves Lidl har, da det er det sødeste efter min smag.
Jeg håber du får held med bruge mit råd :-).
4 år16. maj 2019 kl. 19:22


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });