Aner ikke hvordan jeg begynder?

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Aner ikke hvordan jeg begynder?
Hej alle. Jeg er en ung pige som gerne vil tabe sig. Meget. Jeg har været overvægtig hele mit liv, og er kommet til et punkt hvor min vægt betyder alt for meget for mig. Det skal siges at alle i min familie er overvægtige og vi har en historie som går lang tilbage med overvægt som sygdom i familien.
Samtidig er jeg ekstrem kræsen. Det vil sige, at jeg ikke spiser grøntsager eller en stor variant af frugt! Det er ikke at jeg ikke vil, og trust me, jeg har prøvet at vænne mig til at spise det, men det går simpelthen ikke. Jeg er en persom som har nemt ved opkast, særligt når jeg spiser ting jeg ikke kan lide.
Jeg lider af moderat depression. Hvilket kan sige sig selv, at jeg har trøstespist gennem hele mit liv. Er begyndt at lade være, men det er svært når mad er ens bedsteven. Jeg lider også af Social angst og entomophobia, hvilket også gør det meget meget svært for mig at komme ud og træne, og bare det at komme ud i naturen. Jeg har skam prøvet at gå i fitnessworld, men mest af tiden jeg var der, gik med at sidde på toilettet og berolige mig selv midt i et panikanfald.
Jeg tror godt mange kan se hvorfor jeg ikke er særlig engageret i at tabe mig, for jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal gøre det.
Det er langt fra sikkert at nogle af jer kan hjælpe mig, men denne hjemmeside er ved at være mit sidste håb.
Tak på forhånd :)
~ Neeh
5 år17. juni 2018 kl. 22:30
#2
Hej Neeh :-)
Velkommen til. Depression gør det ikke nemt, men prøv at fokusere på de små sejre. Som ?idag har jeg taget initiativet til at melde mig på en side for vægttab.?
Hvad kan du godt lide at spise? Agurk? Gulerødder? Kyllingefilet? At kunne lide (eller acceptere) en smag kræver gentagelse. For børn 18-20 gange, for voksne mere. Prøv at beslutte dig for noget, du synes du har brug for at lære at spise, og så lav en meget lille portion - bare to mundfulde - og gør det hver eller hveranden dag. Prøv både rå, dampet og stegt. Blomkål smager f.eks. vildt forskelligt, jeg foretrækker den rå eller stegt. Prøv også med forskelligt tilbehør til. Hakkede mandler? En dip rørt af yoghurt eller skyr med krydderier? Små stumper bacon? Det vigtige er at du smager, ikke at du spiser op. På et tidspunkt bliver du OK med det, og så kan du lave lidt større portioner.
Held og lykke :-)
5 år19. juni 2018 kl. 09:31


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });