Slankeredningsplanke

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Slankeredningsplanke
Jeg har et par opskrifter, der bare er uundværlige for mig, når jeg er i slankekrise. Min bedste er rødkålsråkost. Den består af

1200 g rødkål - meget fint snittet og hakket i mandolinjern
50 g porre eller forårsløg i meget fine skiver
200 g pomelo, 200 g appelsin og 200 g æble i små stykker
40 g (spelt)hvedekerner kogt i vand (optager ca 60 g vand)
20 g finthakkede hasselnøddekerner
Dressing af 20 g olie, 10 g æbleeddike, 20 g flydende honning, salt og peber.

Det smager bedre, hvis man skruer lidt op for frugt, nødder og dressing, men sådan her giver det kun ca. 60 kcal. pr. 100 gram.

Er der nogen, der vil dele deres favorit?
8 år13. januar 2016 kl. 20:17
#2
Lyder mums! Hvor mange personer er der til?
8 år13. januar 2016 kl. 20:29
#3
Uha - der bliver megameget - vi er fire, der alle spiser af det som tilbehør til aftensmad, f.eks. stegt kyllingefilet, og derefter spiser jeg selv resterne i et par dage :-)
8 år13. januar 2016 kl. 20:32
#4
Lovelys bananmuffins / elins version - mums. Tænk at der findes sunde hapser. Jeg bruger dem isf. nupo bars som jeg før købte en del af.

madital.dk

Havregryns/bananboller / muffins 16 a 90 kal

400 g banan (dvs. 4-5 stk, ca. 650 g med skræl)
2 m/l æg
2 tsk. bagepulver
3/4 dl Sukrin gold (efter smag. Eller andet sukker)
5 tsk (25 ml) kanel (efter smag)

Stavblendes sammen. Eller moses grundigt med en gaffel.

250g havregryn
6 spsk (90 ml) Husk (Psyllium frøskaller - et fiberprodukt. Kan udelades.)

Røres i.

Hviler 15 min så Husk'en kan suge væde.

Fordeles i 16 smurte muffinforme (klap dejen fast i skålen og del den med krydssnit).
Er ret faste - kan måske bare sættes direkte på bagepapir.

Bages ved 200 grader i ca 18 minutter på varmluft. Pladen vendes efter 9 min (min ovn bager ikke helt jævnt).
8 år23. januar 2016 kl. 14:31
#5
Tak, de er supergode og kalorielette - fik dem endelig prøvet i går.
8 år27. februar 2016 kl. 08:53
#6
lyder godt
min redningsplanke er en rejemad uden brød. Det er tudse dyrt - men det virker.

to blade spidskål (eller lign)
125 gram rejer
et strint citron
peber
en smal stribe mayo eller pesto... (en spsk)

Det er meget nemt og meget lækkert....
7 år17. maj 2016 kl. 22:01


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });