Kom da lige i tvivl .

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Kom da lige i tvivl .
Hejsa sidder da lige og kommer i tvivl med at logge ind , hvis jeg laver en delle fars er det så den rå mængde eller den stegte delle man skal skrive ved aftens maden måske et underligt spørgsmål har været væk noget tid og i tvivl om jeg gør det korekt ??
8 år25. november 2015 kl. 16:41
#2
Det er normalt rå vægt.
Deller er jo svære at veje rå, og jeg tror ikke der fordamper ret meget når man steger dem, så lige i det tilfælde vejer jeg dem stegt.
Medmindre du steger dem i ovnen, skal du lægge fedtstof oveni. Den officielle vurdering er

De små frikadeller (28 g rå fars pr. stk.) optog 2 g fedt pr 100 rå frikadellefars og
de almindelige (74 g) optog 1 g fedt pr. 100 g rå fars

google.dk
8 år25. november 2015 kl. 18:34


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });