Hvad spiser du idag?

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Hvad spiser du idag?
Er der mon nogen der vil dele deres "madplaner" for en dag. Synes faktisk jeg er lidt ramt på inspirationen - har skrevet min egen dag idag ned i min dagbog, men gentager den lige her:

Morgen: Cheasy Skyr (jordbær/rabarber) med hytteost, ISIS chokodrys og lidt mandler

Formiddag: 1 stk. Knækbrød (Wasa Fiber) med ost og lidt frugt (et par æblebåde som regel)

Frokost: Rester - blomkålsmos og fiskefrikadeller

Eftermiddag: Cafe Latte og lidt mandler

Aften: Kylling i karry med blomkålsris

Glæder mig til at blive inspireret!
9 år15. april 2015 kl. 07:35
#2
Ja, da...
God ide med madplansinspiration...

Morgen: 75 g varmrøget laks + 40 g selleri + 80 g tomat + omelet af 1 æg

Formiddag: Ca. 200 g gulerødder (vejes når jeg tager dem)

Frokost: Salat (50 g iceberg, 50 g rødkål, 30 g hvidkål, 30 g rødbede. 100 g tomat, 50 g peberfrugt, 30 g gulerod) + hakkebøf af 100 g oksekød

Eftermiddag: 22 g paranødder + agurk (ca. 200 g)

Aftensmad: Kød/grøntsagssovs (ikke lavet endnu, så ved ikke lige mængder, men jeg har planlagt at få en mængde, der giver 100 g hakket oksekød og så kommer der en masse forskellige grøntsager i sovsen: squash, aubergine, jordskok, champignon, gulerod, majs, løg, porre, flåede tomater og krydderier. Serveret med "pasta" (=fintskåret hvidkål og squash stegt i olie på panden til det bliver 'al dente').

9 år15. april 2015 kl. 08:37
#3
Mad
Morgenmad: Rugbrød med torskerogn.
Formiddag: 2 gulerødder.
Middagsmad: 2 frikadeller, 8 cherrytomater og ca. 80g agurk.
Eftermiddag: 100g agurk.
Aftensmad: Rugbrød med omelet af 2 æg + 50g tomat.
Efter træning: 1 banan.
8 år12. maj 2015 kl. 17:29
#4
Morgenmad
Inspiration er altid godt!
Jeg vil gerne tabe 18 kg, og startede igår, da vægten pludselig igen havde sneget sig op på over 100 kg.

Idag spiser jeg følgende:

2 spejlæg med jalapenos-pølse (ca 15g) ristet på panden med bacondrys (ca 10g). Hertil græsk youghurt med lidt salt i, tomatbåde og agurkeskiver til morgenmad.

Laks i madpandekage lavet på mandelmel. M. cremecheese, dild, citron og salat til eftermiddag.

Og så drikker jeg nok en hjemmelavet juice på rødbede, gulerod og appelsin til aften, tror jeg.


8 år15. maj 2015 kl. 11:27
#5
morgen: 45g fine havregryn og 2dl minimælk

frokost: 50g rugbrød, 1 tomat, et stk agurk, lidt kyllingebryst

eftermiddag: ½ grovbolle ½ skive ost

aftensmad: 125g farsbrød, ca. 200g råkost = (gulerod, frisk ananas, citronsaft) , 125g kartoffel, 30g majskerner

Det giver ca. 1050 kcal
8 år2. juli 2015 kl. 11:30
#6
Proteinpandekager
Morgenmad: Protein proteinpulver.guide/proteinpandekager (1 banan ,25 g Ecoprotein med chokolade, 2 hele æg og 1 æggehvide,1 lille spsk. HUSK eller Loppefrøskaller, 30 g kokosmælk, 35 g glutenfri havregryn) og Smoothie med proteinpulver

Eftermiddag: 22 g paranødder + 100 g agurk

Aftensmad: Laks i madpandekage lavet på mandelmel + en hjemmelavet juice på gulerod og appelsin.
8 år6. oktober 2015 kl. 10:38
#7
Test
Test
8 år9. oktober 2015 kl. 11:35
#8
Enkelt men godt
Jeg spiser det skyæg til morgenmad

Frokosten består af hvad der er af salater og magert kød i kantinen.

Aftensmaden står på kylling, salat og Agurkesalat
6 år3. juli 2017 kl. 10:27


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });