Risengrød

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Risengrød
Hej Maditaller
Jeg ved de fleste spiser deres risengrød kogt på sødmælk, men har altid været vant til den er kogt på letmælk. Jeg har så hos min mormor fået serveret risengrød kogt på delvis vand og minimælk... Og kunne ikke smage forskel. Godt nok brokkede mormor sig over at mælken så blålig ud - hvilket jeg ikke kunne se, men smagsmæssigt syntes jeg ikke der var nogen forskel fra letmælksgrøden. Ligeledes er der heller ikke i min nye erfaring smags eller konsistensforskel på risalamande kogt på minimælk og en smule vand. Jeg ligger dog ikke inde med en god flødeskumserstatning til risalamande, men det kan være der er nogle af jer der gør det?
9 år18. december 2014 kl. 14:13
#2
Jeg har hørt nogle bruger græsk yougurt (den fedtfattige) som erstatning for flødeskummen eller skyr, men jeg tror det kommer an på hvad man synes om smagen. Jeg ville prøve mig lidt frem. Jeg synes dog det smager for surt, men igen smag og behag - nogle synes det giver en lidt frisk smag til desserten.
9 år22. december 2014 kl. 20:38


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });