LCHF - D2

Du læser en tråd i debat > kost

#1
LCHF - D2
Er der andre som har d2 herinde som prøver sig af med en kost som LCHF og hvad er jeres erfaring ? Jeg selv følger det ikke
helt men kun noget af det , det brød jeg spiser eks. 1/2 skive rugbrød til frokost , da jeg ikke forstår hvorfor det skal være glutenfrit, da bare det at spise mindre af brød mm. gør fjerner min oppusthed .
9 år14. oktober 2014 kl. 19:20
#2
Prøver det også...
Oppe i mit hovede giver det mest logisk mening at give kroppen det den skal forbrænde: Fedt... Og indtager man færre kalorier end man forbrænder i løbet af et døgn OG man nægter kroppen glukose, så giver det jo meget god mening at den så tærrer på fedt-depoterne.
I praksis er jeg på dag 3 med LCHF og jeg synes det går fint. Mine kollegaer har eksempelvis lige indtaget marengskage med flødeskum og bær og jeg havde ikke skyggen af lyst til at få et stykke også. Jeg tænker det er pga den meget tunge mæthedsfølelse man får af at være på LCHF.
Indtil videre er jeg 100% på.
Til morgenmad spiser jeg pandekager lavet af æg, glutenfri havreklid, sødemiddel, vanille-essens og mandel-aroma. Og hvad jeg lige har i skabet af eksempelvis kokosmel, mandelmel eller glutenfri mel-blandinger.
til frokost spiser jeg masser af kød, æg og grønt og til aften spiser jeg (mest pga den tunge mæthedsfølelse) en lille portion af whatever vi nu får til aftensmad (i går var det stenalderpizza med blomkåls-bund).
Og resultatet indtil videre er til at føle på da vægten i morges sagde minus 700 gram ift døgnet forinden.
8 år29. oktober 2015 kl. 14:46
#3
Gluten
Nu var jeg nødt til at søge på gluten og den viden der var tilgængelig på nettet og fandt frem til at grunden til at gluten frarådes, er at det (som oftest) er svært for kroppen at fordøje ordentligt. Ergo er det "tomme" kalorier som kroppen. Gluten i sig selv feder ikke, men det gør de nærringsstoffer, som gluten oftest optræder sammen med, som sukker og stivelse i brød osv.

LCHF = fed mad af gode råvarer, hvilket resulterer i at man skal passe på sit kalorie-indtag idet indtagelse af fed mad hurtigt resulterer i at man spiser mange kalorier. Så kan man lige så godt spise madvarer med flest muligt brugbare kalorier.



8 år29. oktober 2015 kl. 15:32


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });