Stenalderbrød fra Kong Hans

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Stenalderbrød fra Kong Hans
Jeg har brug for råd: har bagt stenalderbrødet efter Thomas Rhodes opskrift. Hvordan regner jeg kalorieindholdet ud? Det der får mig i tvivl er, når råvarerne bages- vil der vel fordampe noget væske ik? Så man kan vel ikke bare regne kalorieindholdet i råvarerne ud og så forvente der er det samme kalorieindhold i det bagte brød eller ??
10 år13. marts 2014 kl. 22:28
#2
Jeg ville regne kalorieindholdet ud ved at veje alle ingredienserne inden bagning.
Og så efter bagning veje det færdige brød. Forskellen kan du så trække fra som minus væske eller andet med 0 kcal, sådan at du kan regne med kcal/gram.

Jeg tror nok det er den måde det skal gøres på, men ellers kan andre kloge sikkert rette mig ;)
10 år14. marts 2014 kl. 05:20
#3
Tak for svar men forstår det ikke helt alligevel? De gram der måtte være fordampet hvordan trækker jeg dem fra ift kalorieindholdet? Det er måske en funktion der er herinde? Har bare gratisprofil og har aldrig oprettet opskrifter så er lidt clueless;)
10 år14. marts 2014 kl. 06:16
#4
Emmi, det er meget enkelt.
Du starter med at veje før og efter bagning som Beyond sagde.
Forskellen skriver du ind i opskriften som - xx g vand.
Det at maden bliver tilberedt, ændre kun vægten.
10 år14. marts 2014 kl. 08:31
#5
Mener det Foss sagde - nogle af os er bare lide udfordrede når det kommer til at forklare ting klart og tydeligt!
10 år14. marts 2014 kl. 08:56
#6
Så er du helt sikkert god til noget andet. :-)

Jeg syntes selv, at det er rart, at få en kort og præcis forklaring på det, jeg ikke forstår
Det prøver jeg så at give andre. Forhåbentlig uden at lyde bedrevidende.
10 år14. marts 2014 kl. 10:05
#7
Tusind tak for svar begge to nu er jeg helt med:)
10 år14. marts 2014 kl. 18:07


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });