Billig mad og nemme opskrifter?

Du læser en tråd i debat > kost


#1
Billig mad og nemme opskrifter?
Hej med jer :)

Jeg søger en masse nemme og billige opskrifter :)

Jeg er totalt i diot med mad og med næsten 4 timers transporttid hver dag og en mindsteløn, er det begrænset hvad tiden og pengepungen kan levere.

Jeg har overvejet at prøve at bestille fra eks. nemlig.com og så bestille noget basis-varer (pasta, frostvarer osv) og så lave ud fra det.

Jeg har kigget en masse opskrifter på nettet, men jeg synes det er ret dyrt, med alle de ting der skal i og koteletter med grøntsager, pastasalat og kyllingelår er blevet liiidt kedeligt herhjemme efterhånden :D

Budgettet er på omkring de 40,- til to personer (min kæreste er et madøre, der spiser MEGET!). Desværre er vores fyser lille, så hvis vi laver store portioner, skal det være noget der kan holde sig til dagen efter.

Så kom med det bedste I har :)

Vi kan lide det meste, bortset fra suppe (jeg kan ikke lide det!)
10 år17. januar 2014 kl. 16:20
#2
Til android-telefoner fås en eTilbudsavis-app, som samler alle tilbudsaviserne. Du kan også søge på feks. "flødehavarti" og så viser den dig, hvor der er tilbud på det i indeværende uge. Måske du så skal i mange forretninger for at handle alting på tilbud, men den kan virkelig spare dig penge.

Fakta har en anden app, der giver rabatkuponer. Så skal du i Fakta og handle, tjek app'en, køb evt. det der er kupon på - man scanner så kuponen på telefonen, så du skal have telefonen med.

Tjek deal-sites'ene igennem. Nogle gange har slagtere tilbud på kød og de leverer til døren. Man kan aftale at de stiller kassen udenfor, hvis man ikke er hjemme - eller også må du have fat i naboerne. De fleste plejer at være søde til at modtage, hvis de alligevel er hjemme. Eller få bragt til arbejdspladsen. Det er også en mulighed.

Derudover: spar ikke på råvarerne. Altså, køb ikke kød med en høj fedtprocent. Tilsæt i stedet for fedtet selv, så du har styr på det.

Tjek de nye livsstile ud - 5:2, dukan, LCHF osv. Min erfaring er at på LCHF spiser man godt nok en del kød, men man sparer på sukker, pasta, ris osv. Jeg synes at jeg har mærket et fald i madbudgettet.
10 år17. januar 2014 kl. 16:33
#3
Jeg har tilbudsavis-app's og bruger dem også flittigt :) Desværre har vi ikke bil, så al indkøb sker i enten spar, Netto eller superbrugsen, da det er hvad vi har i nærheden.

Jeg har kigget på 5:2, men min kæreste er ikke vild med to dage om ugen, at skulle spise sandwiches og rester.
Jeg kunne dog så nøjes med at spise aftensmad :) Jeg ved dog ikke hvor meget vi så sparer
10 år17. januar 2014 kl. 17:08
#4
Han skal ikke spise det - de dage, hvor du faster, kan han vel selv finde på noget (billigt) mad at spise?

Har du en cykel? Så kan du måske komme lidt omkring og handle i andre butikker end dem, der er i nærheden. Det behøver jo kun være én dag om ugen, hvor du handler tilbuddene ind. Eller at I gør - for din kæreste kan vel cykle i den anden retning så I får dækket størst muligt område på kortest tid. ;-)

Ligger der andre butikker i nærheden af din arbejdsplads?
10 år17. januar 2014 kl. 22:13
#5
Han er desværre ret besværlig med mad og jeg er bange for jeg vil falde i, hvis jeg laver mad til ham på fastedage.

Ingen af os har desværre cykler. Min blev stjålet og min kæreste har ingen, så alt foregår til bens og her er det svært at slæbe til en hel uge. Det er derfor ejg overvejer nemlig.com :)

Der ligger en døgnnetto tæt på mit job, men de er jo hammerdyre. SÅ vil jeg hellere bruge vores egen :)
10 år18. januar 2014 kl. 20:15
#6
nemlig.com er fint - jeg har selv brugt dem i perioder, men det tricker mig at de tager så mange penge for fragten OG at man skal købe for mindst 400 kr (vist nok - det er længe siden jeg har tjekket det). Det er meget for en single, synes jeg.

Fidusen i at være tilbudsjæger er jo at man ikke handler til en hel uge et sted. Man køber mælken i SuperBest, kødet i Kvickly, brødet i Netto og pålægget i Fakta. Men kun dét, der er tilbud på. Ikke andet. Man skal køre det knivskarpt for ellers handler man impulsivt og det koster. Men det kræver at man gider fare rundt efter tilbuddene. Jeg tror jeg sparede omkring 1000 kr om måneden, da jeg var allerbedst til det. Det har dog også givet den langtidseffekt at jeg feks aldrig køber toiletpapir til fuld pris. Ej heller cola før operationen. Det er så tit på tilbud at jeg kan nå at lave et lille lager af det.
10 år18. januar 2014 kl. 20:30
#7
Jeg tror mit problem ligger i, at jeg ikke kan overskue at handle så mange steder når jeg er til fods og ofte ikke laver et lager af tingene. Det tror jeg jeg vil begynde at tænke mere over :)

Nemlig tager kun 29,- for at fragte i mit område om aftenen og det synes jeg er helt rimeligt :) Det er rigtigt, atm an skal btuge 400,- men idéen er også at handle til mange dage, så jeg ikke fristes i butikken :)
10 år19. januar 2014 kl. 12:00
#8
Jeg skal ikke fortælle dig hvad du skal, men hvis du ser på handel i forskellige butikker som motion, så får du jo god motion ved at gå (man forbrænder jo 1 kcal pr. kg pr. km - i mit tilfælde vil det betyde at jeg forbrænder 140 kcal alene ved at gå 1 km) og du sparer penge ved at gå efter tilbud. Men tænk over det. Det er et nyt mønster og det kan være svært at forlade det sikre. Jeg kender det godt.

Jeg håber du finder en løsning, der virker - også selvom det tager tid at finde den løsning, der virker bedst. :)
10 år19. januar 2014 kl. 14:57
#9
Det er rigtigt nok, men når der er ca 3 km imellem hver butik, tror jeg mine arme når at falde af i mellemtiden :D
Men du har da fuldstændig ret i, at det burde være sådan man gjorde det Jeg vil nok også prøve en lørdag, hvor jeg har lidt mere end små tre kvarter til at gøre det :)
10 år19. januar 2014 kl. 17:20
#10
Forresten. Ind i mellem har grisogko tilbud i deres nyhedsbreve. Deres hakket oksekød smager uforskammet godt og det er tæt på at man ikke går tilbage til supermarkedernes elendige sortiment. Desuden kan der være deals på nogle af de mange deal-sites, så man får det leveret til døren a la nemlig.com.
10 år21. januar 2014 kl. 21:30



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });