kostplan uden alt det sunde :(

Du læser en tråd i debat > kost


#1
kostplan uden alt det sunde :(
jaja jeg ved det godt men sådan er det alså jeg har aldrig kunne spise salat alså alt hva der er inde for den kategori.
eller grøntsager jeg kan spise gulderodsboller det er det.
frugt er også no go. kun banan som er meeeget moden men det kan jeg ikke tåle...
jeg kaster op i laaange tid efter ..og sådan har det altid været. jeg kan heller ikke spise vingummi og slik osv pga det...
jeg har alttid været stor tilhænger af fastfood og har kunne spise uden at tage på men nu har jeg været senge liggende i 5 uger og har taget 5½ kg på!!! hvordan pokker skal jeg tabe dem uden sund mad...
jeg må kun få 1184 kcal om dagen fordi jeg er sengeliggende /kørestols bruger.. jeg vil gerne smide de 5½ kg da hele min gardarobe skal skiftes ud og det har jeg ikke råd til... har i nogle råd til mig så kom med dem for har brug for den hjælp jeg kan få .
10 år14. september 2013 kl. 21:07
#2
re: kostplan uden alt det sunde :(
Masser af protein, da du får en god mæthedsfornemmelse ud af det. Måske nogle fiberpiller som svulmer op i mavesækken sammen med vand?

Hvad er det du fejler, siden du ikke kan tåle grøntsager? Og er det virkelig alle grøntsager? tænker at det måske er mere psykologisk end fysisk, hvis det er alle, for jeg har svært ved at forestille mig hvilke sygdomme som rammer så bredt...
10 år14. september 2013 kl. 22:03
#3
re: kostplan uden alt det sunde :(
Jeg har lige printet mit kostprogram ud jeg levede efter sidste år og havde succes med. Den vil jeg nok prøve igen.

Morgen: 2 æg og 10g mayo (Den fra pose)
Formiddag: 1 dåse makrel
Frokost: 250g kød
Eftermiddag: 2 proteinpandekager eller 2 æg
Aften: 250g kød og 100g agurk (Jeg spiser dog ikke agurken så tit, så den kan undlades.)

Man kan jo bytte rundt på mellemmåltider som man vil.
Der er for 1300 kcal ca.
10 år15. september 2013 kl. 10:06
#4
re: kostplan uden alt det sunde :(
Ikke for at anklage nogen, men det er da nok den usundeste 'kur' jeg har set postet i mands minde. Ikke for at være led, er bare ærlig. Måske man kan tabe sig på det, men ja man kan jo tabe sig på alt bare man er i kalorieunderskud, det er ikke det samme som at man ikke smadrer kroppen.
10 år15. september 2013 kl. 21:33
#5
re: kostplan uden alt det sunde :(
Puha, jeg ville da blive dårlig af den protein kur der..
10 år17. september 2013 kl. 21:32
#6
re: kostplan uden alt det sunde :(
Hvis man virkelig ikke kan spise grøntsager så kan jeg ikke se hvad der er galt med MillerV's kur. Jeg selv har et ret stort behov for grøntsager også (og er også meget glad for dem) men umiddelbart lyder det da som meget mættende mængde mad for få kalorier.
10 år19. september 2013 kl. 13:13
#7
re: kostplan uden alt det sunde :(
Den "kur" som lige er et skub i den rigtige retning for mig inden jeg indfører grønt stille og roligt, er faktisk lidt ala den måde fitness menneskerne der stiller op til udstilling og sådan lever af for at tabe fedt. Man siger man skal have minimum 1200 kcal om dagen og det her er rundt regnet, hvis man vil have lidt flere kcal så underskuddet er mindre kan man jo gøre det.

Det der ikk er skrevet ind er at 1 dag om ugen (24 timer i træk) må man spiser lige det man vil, så kroppen kan fylde depoterne op med kulhydrat af grønt og brød.

Jeg blir ikk dårlig af den, men af at sukkeret skal ud af kroppen. Og så er jeg ikk oppustet og kommer på wc dagligt i forhold til når jeg spiser andre ting.
10 år19. september 2013 kl. 16:57
#8
re: kostplan uden alt det sunde :(
Det kan aldrig blive sundt at indtage stort set udelukkende protein og så fra blandt andet et halvt kilo kød om dagen. Det er ikke kun manglen på frugt, grønt, grove kulhydrater, sunde fedtstoffer og meget mere i sig selv, der er problemet, men også bare at det er ALT for meget (og så oveni købet animalsk)protein og ALT for meget kød. At det tilnærmelsesvist ligner den metode nogle bodybuilders bruger(husk at de også spiser rimeligt mange grønsager normalt og supplerer med en del andre næringsbidragende elementer) så er det langt fra ensbetydende med at det er sundt. En bodybuilder-kur er ikke lavet med formålet at være sund, men til at dræne kroppen for al mulig væske og trimme helt ned inden en konkurrence.

Det er bestemt ikke for at være kritisk, negativ eller forudindtaget. Jeg siger det skam kun af ren bekymring og velmenenhed for jeg ville selv blive bekymret for mit eget helbred hvis jeg skulle leve sådan i bare få dage. Det ville jeg ikke byde min krop en eneste dag. Den stress det vil lægge på kroppen er enorm.

Kærlige tanker og god karma herfra
10 år19. september 2013 kl. 20:21
#9
Der er intet, absolut intet, hverken usundt eller i vejen for at leve af en ren protein diæt. Faktisk er en Hypo Caloric High Protein det mest effektive i forhold til vægttab over en kortere periode, hvilket er 3-6 måneder. Fordelen ved protein diæt er, at mætheden kommer hurtigere end ved kulhydrat diæt, ligesom at ens GI er mere stabil ved 6 måltider per dag. Hvordan man sammensætter diæten er individuelt, da den blot "kræver" 800-1200 kcal per dag, hvoraf mindst 45% skal komme fra protein.

Rejer er en fantastisk proteinkilde, 85% protein, ingen fedt eller kulhydrat. Hytteost, Skyr, Kvark og Fromage Frais er ligeledes, alle mellem 60% til 75% protein. Alene dette tillader dig at, rent ud sagt, grovæde en rejesalat af rejer, skyr, rød peber, agurk og reven gulerod. Fx 200 gram rejer, 1 peberfrugt, 1 stor gulerod og en halv agurk, er med en god klat Skyr er hele 300 kcal og 63% protein.

Regler som at man skal have minimum 1200 kcal om dagen, at man skal drikke mindst 2 liter vand, at man skal have kulhydrater, er noget damebladsslankekurævl. Grunden til at der findes en "1200 kcal" regel er, at det er meget svært at få mindre end 1200 kcal, hvis man spiser "normal" mad. Reglen om at man skal drikke vand skyldes, at 2-3 dl vand fylder maven så man midlertidigt ikke føler så meget sult. Når alt kommer til alt, er der kun en regel for at tabe sig: Man skal indtage mindre kalorier end man forbrænder. Alt andet er sludder.

Der er dog en anden regel som er meget vigtig, og det er, at man skal dyrke motion; og det helst dagligt. Holder man sin puls oppe omkring 60% af makspuls i minimum 1 time, begynder kroppen at øge sin produktion af fedtnedbrydende enzymer; og fordelen ved dem er, at de bliver i kroppen i 24 timer, så man kan faktisk godt nøjes med 1 times motion hver anden dag. Men motion er også lig med øget forbrænding, så derfor er al motion ud over 1 timer hver anden dag lig med ekstra vægttab.
10 år21. oktober 2013 kl. 01:32
#10
Suk. Hvor er der bare ualmindeligt mange ukorrekte ting i dit indlæg, som ellers forsøger at gøre op med myterne. En skam, når opgøret med myter udelukkende består af andre myter. Hvor har du fx. din videnskabelige dokumentation for, at Hypocaloric High Protein er det mest effektive i forhold til vægttab over 3-6 måneder? Prøv eksempelvis at læse general.utpb.edu - så kan vi snakke videre bagefter :)

Det er desuden ikke din GI (som betyder glykæmisk indeks) der er (u)stabil, men detimod dit blodsukker. Og det kan forresten sagtens være snorlige selvom du IKKE spiser 6 måltider om dagen.

I forhold til træning er det intervaltræning som er den mest effektive træningsform hvis man vil tabe sig - bemærk at den samlede træningsmængde er 60 minutter OM UGEN:
news.bodylab.dk
10 år22. oktober 2013 kl. 11:13



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });