Jæger kost

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Jæger kost
Jeg har gennem en bekendt hørt om et par af hendes venner som lever efter et princip der hedder jæger kost. Det er noget med at de eksempelvis har skåret ned på deres indtag af kød.

Jeg har googlet det, men kan simpelthen ikke finde ud af hvad det går ud på. er der mon nogen herinde som kan hjælpe mig?
10 år22. august 2013 kl. 10:52
#2
re: Jæger kost
Jeg har aldrig før hørt om begrebet,
Det virker også lidt mærkeligt at en "jæger"kost skulle betyde at man skærer ned på sit kødindtag - men måske ligger jeg bare for meget i ordet?
10 år22. august 2013 kl. 11:41
#3
re: Jæger kost
Jeg vil tro det er jæger/bonde princippet de taler om - du kan læse mere på everydiet.org

Kort fortalt handler det, om at man som "bonde" lever bedst på mange små måltider og snacks fordi de er insulinsensitive, samt at de har det godt med mange kulhydrater og lidt fedt.

"Jægerne" derimod er vant til at spise mindre tit, måske kun et eller to måltider om dagen, med lavt kulhydratindtag hvor man endda bliver træt/uoplagt hvis man spiser for meget sukker/julhydrat.
10 år22. august 2013 kl. 14:27
#4
re: Jæger kost
Tak for svar .-)
10 år25. august 2013 kl. 13:57


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });