Bagte kartoffelbåde

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Bagte kartoffelbåde
Hej med jer..
Er de nogen, der ved noget om kalorieindholdet i hjemmebagte kartoffelbåde?
Jeg kan jo godt veje de rå kartofler og olien, men de svinder jo en del ved bagningen og så må kcal pr. 100g. stige?

Hvordan tager I i øvrigt højde for at maden svinder lidt ved tilberedningen - synes altid der fordamper noget..
10 år9. juni 2013 kl. 15:32
#2
re: Bagte kartoffelbåde
Jeg plejer at veje før og efter. Svindet bliver så skrevet som -xxx g vand i opskriften.
Lidt tidskrævende, men det er kun den ene gang for hver opskrift.
10 år9. juni 2013 kl. 15:43
#3
re: Bagte kartoffelbåde
Ahhh.. Selvfølgelig!
Hvorfor tænkte jeg dog ikke på det??

Svindet afhænger nok lidt af kartoflerne og bagetiden, men mon ikke det bliver ca. det samme hver gang.. Det må afprøves!
10 år9. juni 2013 kl. 16:00
#4
re: Bagte kartoffelbåde
Hej,
med mindre det er meget vigtigt for dig, at vide præcist hvor meget vand du indtager (eller ikke indtager), er det jo ikke så kritisk, hvad der fordamper.
Hvis du feks. laver både af to kartofler, som du kender vægten på, og ender med at spise havldelen af pt., så har du jo bare fået den ene kartoffel! Det sværeste er nok, hvor meget olie, der bliver på kartoflen og hvad der ender i fadet. Men det er jo et problem uanset hvad. Jeg ville bare veje eller estimere vægt af råvarene.
MVH
Eliza
10 år31. juli 2013 kl. 09:30


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });