flerumættede

Du læser en tråd i debat > kost

#1
flerumættede
Hej - jeg er lige hoppet med på vognen idag - igen - for at tabe 6 kilo i første omgang. Jeg har idag kun spist 30 g. rugknækbrød og frugt og grønt og oversigten viser, at min flerumættede fedtsyrefordeling er på 61 % !!! Jeg må kun have 30 - hvor er det flerumættede fedt - hvad gør jeg for at undgå det og er det det der feder?

Hilsen Gitte
17 år15. juni 2006 kl. 10:22
#2
re: flerumættede
Hej Gitte,

Alt fedt feder - hvis man får for meget af det.

Det, som procent-fordelingen af fedtet viser, er hvor meget, der relativt er af hver fedtsyregruppe i det fedt, du har spist.
Energifordelingen i procent viser hvor stor del af den samlede mad, der var hhv protein, fedt og kulhydrat. Her kan du se "fedt ialt".
Så hvis du ialt kun har spist lidt fedt, så var 61 % af den lille smule altså flerumættede fedtsyrer.
Det er de mættede fedtsyrer, som især findes i kød- og mælkeprodukter, der bør begrænses, så det er fint nok.
Du kan se under info hvor de enkelte stofgrupper kommer fra.

hilsen
Elsebeth
17 år15. juni 2006 kl. 10:48


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });