kogte ris vs. ukogte ris

Du læser en tråd i debat > kost

#1
kogte ris vs. ukogte ris
Når man spiser spaghetti kan man selv vælge, om man vil taste kogte el. ukogte ind... Men det valg har man ik med ris. Så er der nogen der ved, hvor meget jeg ca skal taste ind, hvis jeg fx spiser 100 gram færdigkogte ris? (jeg ved godt det kommer an på risens type og alt muligt garanteret.. men bare sådan ca...?)
18 år26. april 2006 kl. 19:55
#2
re: kogte ris vs. ukogte ris
Jeg har på et tidspunkt vejet mig frem til at alm. brune ris opsuger 140% af tør vægt. Kan tastes ind som opskrift: ris 100 g+ vand 140 g bliver til 240 g. Det er faktisk forbavsende meget :o)

Elsebeth
18 år26. april 2006 kl. 20:13
#3
re: kogte ris vs. ukogte ris
hvad med ganske almindelige hvide ris? mon det er det samme?
ok - ja det er faktisk meget! jeg har ind til videre bare regnet med at de ca fordoblede deres vægt...
men god idé med det at taste det ind som opskrift! det havde jeg ik lige tænkt på at gøre med noget så simpelt som ris, da der jo umiddelbart ik er megen opskrift over sådan nogle :)
18 år26. april 2006 kl. 20:29
#4
re: re: kogte ris vs. ukogte ris
så slipper man for at huske det :o)
Jeg tror, det er det samme for hvide ris.
Tør pasta fordobler og frisk pasta opsuger ca 50%
18 år26. april 2006 kl. 20:49


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });