oppustet mave

Du læser en tråd i debat > kost

#1
oppustet mave
når jeg spiser cornflakes,så får jeg oppustet mave..hvad kan det skyldes og hvordan kan jeg forhindre det???Det er ikke så pænt med en mave der ligner en ballon
18 år20. april 2006 kl. 21:10
#2
re: oppustet mave
Med den livsstil, du fører, fungerer din fordøjelse formentlig særdeles unormalt, da den ikke har noget ordentligt at arbejde med. Specielt stivelsen i cornflakes og sødestofferne i sukkerfri tyggegummi (sukkeralkoholer som xylitol og sorbitol) giver luftdannelse. Sidstnævnte iøvrigt også diarré, hvis man spiser større mængder.
Det er kun et problem i kortere tid ad gangen.
18 år20. april 2006 kl. 21:51
#3
re: re: oppustet mave
Hvad med at side de corn-flakes ud, hvis de er for stor en fristelse. Når du ikke har dem i huset så er det lidt mere besværgeligt at spise dem.

Jeg kan også godt finde på at spise sukkerfri tyggegummi i kortere periode og jeg oplever også at det giver oppuset mave. Så epm har sikkert helt ret.
18 år21. april 2006 kl. 13:59
#4
re: re: re: oppustet mave
nu bor jeg hjemme og har 2 søstre der elsker det,så jeg tror ikke at de vil lade mig smide det ud..

Ja,j har tænkt over mit fordøjelses system men jeg ved ikke hva jeg skal gøre????Det er så svært at undvære tyggegummier og te med sukker
18 år21. april 2006 kl. 17:24
#5
re: re: re: re: oppustet mave
Nå jeg troede, at når du skulle giftes så boede du sammen med din kæreste.
18 år21. april 2006 kl. 18:26
#6
re: re: re: re: re: oppustet mave
nej nej,sådan fungerer det ikke inden for min kultur og traditioner,hvis du forstår hvad jeg mener
18 år21. april 2006 kl. 21:16
#7
re: re: re: re: re: re: oppustet mave
Hej Miss
Jeg er også lidt nysgerrig. Du skrev at du var vegetar - har det noget med din families kultur at gøre?

Hilsen Asta Elise
18 år22. april 2006 kl. 13:26
#8
re: re: re: re: re: re: re: oppustet mave
nej,det har det ikke..min familie elsker kød..Jeg har bare aldrig brudt mig om kød..har aldrig kunnet lide mælkeprodukter og kød..drikker kun mælk i cornflakes og spiste tofu eller bønner som erstatning for kød

Men,hvad kan jeg gøre for at forbedre mit system???
18 år22. april 2006 kl. 15:33
#9
re: oppustet mave
Prøv med jawsgrød (det købes hos Matas). Det består af alle mulige slags gryn, og er smækfyldt med fibre. Det smager ikke fantastisk, men ok.
2 dele vand og 1 del jaws sættes i blød natten over. Så koger man det om morgenen.
Det skal helst spises inden kl. 8-9 om morgenen (det er noget med kroppens rytme) og helst sammen med lidt sukker og fedt (fx et stykke chokolade). Det hjælper på galdeblæren, hvis der er uorden og desuden giver det fantastisk mange fibre, som jeg vil gætte på du mangler, siden din mave er så oppustet.
18 år25. april 2006 kl. 14:04
#10
re: oppustet mave
Prøv med jawsgrød (det købes hos Matas). Det består af alle mulige slags gryn og korn, og er smækfyldt med fibre. Det smager ikke fantastisk, men ok.
2 dele vand og 1 del jaws sættes i blød natten over. Så koger man det om morgenen.
Det skal helst spises inden kl. 8-9 om morgenen (det er noget med kroppens rytme) og helst sammen med lidt sukker og fedt (fx et stykke chokolade). Det hjælper på galdeblæren, hvis der er uorden og desuden giver det fantastisk mange fibre, som jeg vil gætte på du mangler, siden din mave er så oppustet.
18 år25. april 2006 kl. 14:04


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });