Grovpasta - dyre dimser må man sige.

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Grovpasta - dyre dimser må man sige.
Jeg har nu flere gange læst, at man skal spise grovpasta og brune ris fremfor det hvide. Det er også i orden, men jeg har også fundet ud af, at en pose grovpasta koster 15 kr., hvorimod en pose helt alm. skruer i netto koster 2,95. Ærlig talt, det er dælme da en forskel der vil noget. Er der nogen af jer der ved, hvor man evt. kan købe den grovpasta til en mere rimelig pris. Jeg så denne pris i Føtex, og det var endda tilbud, 2 poser for 30 kr. Er det virkelig pengene værd sådan rent vægtmæssigt? Jeg hører gerne jeres erfaringer.

Advogirl
19 år25. april 2005 kl. 11:16
#2
re: Grovpasta - dyre dimser må man sige.
Uanset om det er almindelig pasta eller grovpasta er der mange kcal i, og derfor skal man passe lidt på med at spise for meget. Jeg kan sagtens spise hvad der svarer til 100-150 g tørret pasta når jeg er sulte og der giver helt op til 500 kcal, hvilket er ret meget. Hvis du vil spise det, er grovpastaen dog langt at foretrække, for kulhydraterne er langsommere og mæthedsfornemmelsen holder lidt længere. Endvidere er der flere mineraler i grovpasta en almindelig pasta.
19 år25. april 2005 kl. 20:51
#3
re: Grovpasta - dyre dimser må man sige.
Kære eskimo. Tak for svaret. Jeg er meget glad for pasta, og jeg er da lidt forundret over at det indeholder så mange kalorier. Jeg troede det var kulhydraterne man skulle passe på lige der. Nå men jeg tror alligevel at jeg i hvert fald bare en gang om ugen vil forkæle mig selv med lidt pasta - jeg spiser til gengæld ikke slik og kager.....Jeg har nogle kolleger, der siger at grovpastaen smager frygteligt, men det vil jeg nu selv lige tjekke. Jeg mener at jeg må spise ca. 1300 kcl. om dagen, så er 500 jo meget bare for en del af et måltid. Det er ikke nemt med de kalorier synes jeg. Ha' en god dag.
19 år26. april 2005 kl. 09:11
#4
re: Grovpasta - dyre dimser må man sige.
Jeg køber min grovpasta i kvickly og super bedst, der koster en pose 10 kr... lidt billigere end i føtex, som jeg også synes er ALT for dyrt! Jeg spiser ikke pasta mere end et par gange om ugen, så jeg synes det er en ok pris.. det smager også bedre end alm. pasta hvis du spørger mig!
18 år12. juni 2005 kl. 22:53
#5
re: Grovpasta - dyre dimser må man sige.
Alta har vist også rimeligt billig grovpasta - i hvert fald billigere end Føtex :)
18 år29. august 2005 kl. 12:19


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });