fedt % i marineret hvidløg ?

Du læser en tråd i debat > kost

#1
fedt % i marineret hvidløg ?
Hej
Jeg er ny herinde
Tak for et dejligt og uundværligt program,
Anbefaler det til alle.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde energifedtprocenten på marinerede hvidløg, da jeg kommer det oven på min salat hver gang, for at få lidt olie.
Jeg har set på alle glassene men der står ingen ordentlig deklaration derpå.
Mvh beta
18 år27. marts 2006 kl. 13:47
#2
re: fedt % i marineret hvidløg ?
Hej beta,

Jeg ville taste dem ind som en "opskrift" bestående af olie og rå hvidløg. Hvis der ikke står hvilken olie, der er anvendt (andet end vegetabilsk olie), så vælg rapsolie - det er den billigste. Forholdet mellem de to ting - eller rettere - mængden af hvidløg burde stå på glasset i % (kan også stå som "drænet vægt" ) og mindst den samlede energimængde (olie+hvidløg) pr. 100 g burde også stå der. Så kan du tilpasse ved at se energien under "info" i opskrift. Alternativt : mål den selv ved simpel filtrering og vejning.

mvh
Elsebeth
18 år27. marts 2006 kl. 15:43
#3
re: re: fedt % i marineret hvidløg ?
Hej
tak for svaret det vil jeg gøre fremover, men stadig leder jeg vidre på alle hvidløgsglas hehe...
Mvh beta
18 år5. april 2006 kl. 13:33


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });