frugt og grønt = dårlig nattesøvn

Du læser en tråd i debat > kost

#1
frugt og grønt = dårlig nattesøvn
Siden jeg er begyndt her på madital er jeg blevet meget opmærkson på at spise en masse frugt og grønt. Men det resulterer i, at jeg vågner om natten og skal tisse. Ja simpelthen pga alt den væske. Jeg er rigtig dårlig til at få nok væske i form af vand mm. i løbet af dagen, så det er med sikkerhed ikke det der gør jeg skal tisse. Men hvad skal jeg gøre? Jeg er kun 21 - så er det altså ikke fedt og skulle op hver nat for at tisse. Specielt fordi jeg ikke sover så meget i hverdagene pga skole, så det er altså ikke sjovt at få afbrudt de sølle 4-5 timer jeg sover (hvilket jeg godt ved er usundt, men det er en helt anden sag..)
Nogle der har samme problem?
Mvh mette
18 år25. marts 2006 kl. 14:22
#2
re: frugt og grønt = dårlig nattesøvn
Var det en ide ikke at spise eller drikke noget efter klokken 19? Så havde kroppen nogle timer i ro før natten. Det ville også give mere appetit til morgenmaden.

Hilsen Asta Elise
18 år25. marts 2006 kl. 16:58
#3
re: frugt og grønt = dårlig nattesøvn
Jeg er også oppe om natten, det er hamende irriterende, men det generer nok ikke mig nær så megte som dig eftersom jeg får det ordnet når jeg alligevel er oppe og amme.
Men synes at det lyder som en god plan at sætte et tidspunkt for hvornår du sidst må spise og drikke, det kan da være det hjælper lidt.
Knus
18 år26. marts 2006 kl. 10:23
#4
re: re: frugt og grønt = dårlig nattesøvn
Jeg vågner i forvejen mange gange i løbet af en nat ( men det er en andne historie) Så jeg har helt bevidst valgt at omsætte alt det vand, der skal indenbords i løbet af formiddagen.
Så skal der ikke så meget vand/væske ind resten af dagen.


Hilsen
Baby
18 år26. marts 2006 kl. 10:31
#5
re: re: frugt og grønt = dårlig nattesøvn
jamen jeg hverken drikker eller spiser specielt meget om aftenen. i hvert fal ikke noget som jeg ikke altid har gjort! jeg er ikke typen der drikker meget the om aftenen fx, og jeg spiser ikke noget frugt og grønt når jeg først har spist aftensmad (for det meste). og jeg tisser altid inden jeg går i seng for at undgår det, men det hjælper bare ikke. jeg ved det lydder fjollet, men det er som om kroppen bare venter på at jeg er faldet ordenligt i søvn! men det er garanteret også bare en vanesag...
18 år26. marts 2006 kl. 18:13
#6
re: re: re: frugt og grønt = dårlig nattesøvn
Ja, det er træls at skulle sådan op om natten, når man i forvejen ikke sover nok.
Men eftersom du ikke gør det med at spise/drikke sent, så er det bare en vanesag, so du selv skriver. Kroppen skal lige vænne sig til at den pludselig har en del mere væske at skulle omsætte.
Men ja, eftersom sit indlæg er ca. 3 uger gammelt, så er det nok ved at have hjulpet ;-)
18 år16. april 2006 kl. 15:42


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });