Rigeligt at drikke

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Rigeligt at drikke
Ja jeg synes faktisk den er lidt underlig den funktion. Den siger 2l vand, men så opdagede jeg den anden dag, da jeg lige havde fået mig en del fredagsøller, at det tæller jo også med! og så undersøgte jeg sagerne, og sådan noget som cola og the tæller jo også med. Det er da mærkeligt, eller er det bare mig? For altså, det er da snyd bare at drikke 2L cola, the eller øl om dagen, og så tro man får dækket sit væskebehov. For det er vel ikke det der menes med vand. Pointen er vel netop at det er sundt at drikke vand, både for hud og helbred. Og kan da overhovedet ikke erstattes af øl! Det er da snyd! Eller er det bare mig der har misforstået pointen i dette?
18 år21. marts 2006 kl. 15:26
#2
re: Rigeligt at drikke
Hej,
Hovedparten af sodavand og øl er jo vand, så det er ikke så mærkeligt.
Pointen er at få en VARIERET kost, så det er dig, der styrer hvad du putter i munden, ikke omvendt.
Væskebehovet er kun et af mange og med fx 2l cola følger der alt for mange "tomme" sukkerkalorier så der ikke er plads til de sunde :o)

mvh
Elsebeth
18 år21. marts 2006 kl. 15:39
#3
re: Rigeligt at drikke
Hej Skatterpatter (sikke et sjovt navn! ;-)

Jeg kan godt lide vand, så jeg synes ikke det er snyd, hvis andre hellere vil drikke sukkerfri sodavand. For mig handler det at slanke sig, ikke om at leve så barskt som muligt. Kan man få plads til en øl ved at spise flere grøntsager, er det helt fint med mig. Te og kaffe er også rigtig fine kaloriefrie drikke og kan ofte erstatte et lille måltid, fordi de varmer og trøster lidt.

Hilsen Asta Elise
18 år22. marts 2006 kl. 14:13
#4
re: Rigeligt at drikke
Jeg har altså også undret mig over den function at det lader til at man kan erstatte vand med feks kaffe! Altså kaffe er jo vanddrivende, og har jo derfor modsatte effekt af det der menes med at man skal drikke rigeligt væske. Men måske er dette bare et tegn på at siden her stadig har plads til forbedringer, ikke så underligt. Derudover må man håbe at de personer der bruger siden er så veloplyste at de ikke hopper på den.

Cola kan aldrig erstatte vand, selvfølgelig dør du ikke af dehydrering hvis du kun drikker vand, men dette er jo en side der har formålet at hjælpe personer til en sund kost der hjælper dit system til at fungere optimalt. Og vil man tabe sig, som de fleste herinde vel vil, så skal vigtigheden af vand da understreges?
18 år25. marts 2006 kl. 12:08
#5
re: Rigeligt at drikke
Edit til sidste afsnit, mener selvfølgelig hvis du ikke drikker vand, men erstatter det med andre drikke!!! :)
18 år25. marts 2006 kl. 12:10


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });