Slankesuppe (Minestrone)

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Slankesuppe (Minestrone)
Hej,
Min italienske kaereste lavede Minestrone igaar og det smagte fantastisk, maettede godt og er samtidigt stort set uden kalorier!
Det er let at lave da det stort set passer sig selv, saa nu vil jeg give opskriften videre:

4 pers.:
Steg 1/2 hakket loeg i 1-2 spsk olivenolie - olien skal ikke vaere for varm, tilsaet evt lidt salt saa loegene ikke bliver brune.

Tilsaet 2-3 liter vand og masser af hakkede groentsager, en blanding af: Hvidkaal, spinat, loeg, porre, broccoli, gulerod, selleri eller anden rodfrugt. Der skal vaere saa mange groentsager at vandet kun lige daekker. Tilsaet salt (+ evt bouillon) og kog i ca 50-60 min til alt er mere end moert. Nu tilsaettes en handfuld groenne boenner og koger med i 15min.

Minestronen skal ogsaa tilsaettes brune/hvide boenner - hvis man koger selv skal de med fra starten (udbloedes foerst som anvist paa pakken) - hvis man bruger daase-boenner skal de foerst koge med de sidste 10 min.
Til sidst skal suppen tilsaettes 1 kop aerter - frosne eller fra daase. Tilsaet ogsaa ca. 50-100g pasta i smaa stykker (kan udelades) og kog 6-8 min til pastaen er moer. Smag til med salt, peber og evt. bouillon.

Serveres med groft broed.
Buon appetito!
18 år6. marts 2006 kl. 16:29
#2
re: Slankesuppe (Minestrone)
lyder lækker, Den skal jeg prøve en dag.
18 år6. marts 2006 kl. 18:18
#3
re: re: Slankesuppe (Minestrone)
Uuuhhhmmm Lomm, det lyder super lækkert. Det må jeg se, om jeg kan overbevise kæresten om, at vi skal prøve en dag...

Tak for opskriften.

Knus fra Mulde
18 år7. marts 2006 kl. 16:37


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });