Ananaskage, der ikke er så slem

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Ananaskage, der ikke er så slem
Hejsa. Jeg er ny her i forummet.
Jeg kan anbefale en opskrift på ananaskage, hvis man har lyst til lidt sødt, uden det skal fede for meget. (kræver man bare spiser små mængder)
Kagen består af:
75 g margarine
225 g sukker
Piskes
3 æg
piskes
3 3/4 dl mel
1½ tsk bagepulver
1½ tsk vaniliesukker
1½ dl. ananasjuice
1 dåse ananas

Den smager utrolig godt.
Evt. kan man putte mindre sukker og smør i eller erstatte smør med mælkeprodukter. Jeg har dog ikke afprøvet dette. Men jo flere ananas man kommer i, des sundere bliver kagen pr. enhed, hvilket er lieg noget for mig, da jeg elsker ananas. Et godt alternativ til købekager og slik.
18 år8. februar 2006 kl. 10:32
#2
re: Ananaskage, der ikke er så slem
Glemte at skrive den skal bages ca. 35 minutter ved 175 grader
18 år8. februar 2006 kl. 10:33
#3
re: re: Ananaskage, der ikke er så slem
...den vil jeg da prøve en dag. Tak! :- )
18 år8. februar 2006 kl. 17:06
#4
re: Ananaskage, der ikke er så slem
Hej,
Fedt i bagvaerk kan ofte skiftes ud med aeblemos uden at det kan smages.
Hvis man bruger soede aebler, kan man saa ogsaa spare lidt paa sukkeret.
Generelt udskifter jeg altid halvdelen af sukkeret med soedemiddel for at faa energi-maengden ned.
18 år9. februar 2006 kl. 12:33


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });