Ny bruger med problemer

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Ny bruger med problemer
Det lader til at mit energi-forbrug er HELT forkert!!!
Min graf er delt op i 3 lige store dele mere eller mindre (rør ikke alkohol, så den regner jeg ikke med)

Jeg synes jeg spiser "normalt" men alligevel spiser jeg for fed mad... Spiser ellers fedtfattige produkter, og lavt fedindhold i kødvare... Men alligevel er det omkring 10% for meget...

Er der nogen der har nogle fif til hvordan jeg kan minske fedt indholdet i min mad, og stadigvæk kunne overleve på en omgang kontanthjælp?!?

I må meget gerne fange mig på messenger...
Birgit-7400@hotmail.com

Knuz
Birgit
18 år27. september 2005 kl. 17:01
#2
re: Ny bruger med problemer
Hej,
Mange fedtfattige produkter er maaske mere fedtfattige end de oprindelige produkter, men det snyder, for de er i virkeligheden ikke saerlig fedtfattige.

Det bedste ville vaere at udregne fedt-energi procenten for en vare, men hvis du (som jeg) er doven, kan du bruge foelgende tommelfingerregel:
0-5 g fedt per 100g = meget fedtfattigt
5-10 g per 100g = medium fedtfattigt
10-15g per 100g = fed, men ok i smaa maengder
over 15g = meget fed, undgaa

Mayonaise-salater kan erstattes med hjemmelavede udgaver. Graesk yoghurt smager ikke af ret meget, saa hvis man blander det med en smule fedtreduceret mayonaise + masser af groentsager og evt. kyllingebryst faar man en velsmagende sund salat.

Hakket koed med 18% fedtprocent til fx millionboef kan steges helt uden brug af fedtstof i gryden - bare roer godt saa det ikke saetter sig fast. Naar koedet har delt sig og er stegt, kan man si fedtet fra. Nogle skyller ogsaa koedet, men saa mister det dog en del smag.

Frikadeller kan steges i ovnen.
Invester evt. i en fedtfri pande eller en grill-pande.
Brug lidt tid paa at browse opskrifter - fx paa fedtfattig.dk (her kan du ogsaa see flere gode raad)

Mvh Lone
18 år29. september 2005 kl. 16:56
#3
re: re: Ny bruger med problemer
Hejsa Lone

Tak for svaret!

Kan se at jeg har brugt en fars der er lidt feder end jeg lige troede.. Plejer at bruge 10-12 % da den er rimlig billig, men må nok heller holde øje med tilbuds aviserne når de har 6-8% fars på tilbud...

Jeg skynder mig lige ind og kigger på det link...

Knuz
Birgit
18 år29. september 2005 kl. 17:10


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });