Kalorieunderskud

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Kalorieunderskud
Hej med jer,

Egentlig synes jeg, at mit vægttab går fornuftigt (støt fremad - har tabt næsten 6 kg siden 11/7), men jeg kunne godt lige bruge lidt input fra jer, der har haft succes med at komme af med en stor overvægt. Hvor mange kilojoule (el. kalorier) har I indtaget pr. dag, og har det været holdbart over en længere periode?

Jeg indtager pt. selv 6000-6500 kilojoule pr. dag, og det fungerer ok lige nu. Jeg er MÆT og tænker ikke hele tiden på mad, men jeg er bange for, om det ikke er tilstrækkeligt til at bevare et konstant vægttabt over en længere periode?? Jeg kan NÆSTEN hver dag tilfredsstille motionssmiley'en, men er det nok?? Jeg er rædselsslagen ved tanken om, at vægten pludselig står stille, selvom jeg spiser masser af grønt og motionerer. Kan jeg gøre noget for at speede processen op (eller i det mindste bevare den nuværende udvikling)???

Kom med lidt hjælp, for jeg har jo mange kilo der står i kø for at blive tabt!!!

Sommerkram :-)
18 år18. august 2005 kl. 21:58
#2
re: Kalorieunderskud
Jeg har selv den erfaring at hurtigt vægttab kommer hurtigt igen og mere til. Langsomt er også ny livsstil, der indøves.
½-1kg ugentligt i snit skulle være fedt. Over 3 kg ugentligt er vædsketab og usundt.
Prøv at foukusere på delmål og giv belønning for det fremfor stort mål udi horisonten.
18 år18. august 2005 kl. 22:52
#3
re: Kalorieunderskud
Hej Sommer

Jeg har ikke rigtig forstand på hvor mange kalorier/kilojoule man skal have hver dag - men jeg synes det lyder som om, at du klarer det flot.

Det er, som Chikidee skriver, vigtigst at du finder en ny livsstil du kan holde fremover, fremfor at tabe en masse hurtige kilo, og så tage dem alle på igen.

Keep on...

Knus Sandra
18 år19. august 2005 kl. 10:03
#4
re: re: Kalorieunderskud
Altså jeg har fået lagt en diæt hos en diætist og hun gave mig en madplan hvor jeg skulle spise 1550 kcal hver dag, hvilket vil sige lidt under 7000 kJ...så det er lige før at jeg synes at du spiser for lidt. Anyway lad være med at spise mindre, med mindre du er MEGET lav, ellers sætter du simpelthen dit stofskifte ned, og det betyder at du lettere tager på i sidste ende. Så blive ved med at spise dig mæt og motioner! Så skal det nok komme! Og hvis vægten står stille en periode, så lad være med at panikke og sulte dig selv, din krop skal nok smide de overflødige kg i det tempo den finder passende :)
18 år30. november 2005 kl. 21:57
#5
re: re: re: Kalorieunderskud
j har aldrig spist ret mgt..i starten tabte j mg mgt mn nu tar j nærmest på hver gang j spiser ngt..j spiser kun grøntsager og frugt..ingen fedt overhvedet!

Hvorn ka j tabe mg..sån 1 kg om ugen???
18 år14. april 2006 kl. 18:55


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });