hvor mange kalorier

Du læser en tråd i debat > kost

#1
hvor mange kalorier
Hej. Jeg har indtil videre tabt mig 14 kg og vejer nu 61,1 fordelt på 164 cm. Jeg vil gerne tabe mig 3-5 kg mere. Jeg kan jo regne ud her på siden, hvor mange kalorier jeg skal indtage for at tabe mig x antal kilo på x antal dage, men hvad er sundt? Hvor stort skal ens kalorieunderskud være for at det stadig er sundt?
Knuz Mulle
18 år16. juli 2005 kl. 08:25
#2
re: hvor mange kalorier
Der er vel som sådan ikke nogen grænse for hvor STORT dit underskud må være. Men der er en grænse for hvor LIDT kalorier du må indtage.
Der er pænt forskellige meninger om hvad der er minimum, men jeg vil anbefale du ikke går under 1500 kcal om dagen.
Nogen kan klare sig for mindre og andre slet ikke, men det må være rettesnoren for minimumsindtagelsen.
Jo mere motion du så dyrker jo flere kcal forbrænder du og dermed kan du selv gøre dit underskud større.
18 år18. juli 2005 kl. 10:39


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });