Efterlysning.

Du læser en tråd i debat > kost

#1
Efterlysning.
Er der nogen der har en rigtig god opskrift på tomatsauce, fisk i fad, dressing til en grøn salat, grønsalat, hvidløgsbrød og tomatsalat.

De må gerne være økologiske.

Knus Chiffi.
18 år17. maj 2005 kl. 14:43
#2
re: Efterlysning.
Hejsa Chiffi!

Har du prøvet at se, om der er noget du kan bruge på:

opskrifter.dk

Jeg har ikke kigget det grundigt igennem, men du kan søge derinde på diverse opskrifter og der kom da noget frem på alle de stikord, du har nævnt her i indlægget... :oD

Mht. fisk, så står der opskrifter på de der "friske" fisk man kan købe i sådan nogle blå bakker. De fåes i hvert fald ofte i Føtez, Bilka og Netto - de opskrifter jeg har prøvet, bla. Torsk i fad er vildt gode og lette at lave...Måske det var noget. Tror jeg har den derhjemme, så sig til, hvis du vil ha' den. Jeg er på arb. lige pt..

Knuzzer fra Mulde
18 år18. maj 2005 kl. 00:30
#3
re: re: Efterlysning.
Hej Mulde.
Mange tak.
Noget af det kunne jeg godt bruge men mangler stadig en masse, da de ikke havde så meget af det jeg skulle bruge.
Fant en opskrift på tomatsalat og en opskrift på tomatsauce men den var til spaghetti og det jeg gerne skulle bruge var en tomat sauce alene.
Håber der er andre der kan hjælpe mig.

PS. har du fået min mail jeg sendte i sidste uge?

Knus Chiffi.
18 år18. maj 2005 kl. 08:29
#4
re: re: re: Efterlysning.
hejsa jeg har fundet en opskrift på tomatsauce:
1 løg
1 ds flåede tomater(400g)
1/4 tsk salt
grovkværnet peber
1/2 tsk oregano eller merian
1 tsk kinesisk soja
løget skæres i terninger og kommes i en gryde sammen med tomater,salt, peber,oregano og soja.Småkoger uden låg til saucen er jævn.Serveres til stegt fisk,frikardeller eller karbonader.Saucen kan fryses.Energifordeling:protein 1g (17 %)fedt 0-1 g(6%)kulhydrat 6 g (77%)I tomat sæsonen kan saucen laves af friske tomater.God fornøgelse og velbekomme :-)
Mvh Nightwish
18 år18. maj 2005 kl. 18:37
#5
re: re: re: re: Efterlysning.
Tusinde mange tak for hjælpen. Den kan jeg godt bruge.
Knus Chiffi.
18 år18. maj 2005 kl. 18:47
#6
re: re: re: re: re: Efterlysning.
Hej alle sammen.
Jeg er ny her, glæder mig meget til at se om mine sidste 10 kg kan tabes "sammen" med jer andre.
Jeg har fundet mange gode opskrifter på fedtfattig.dk
Nå jeg må ud og cykle, så jeg kan få indtastet noget. Tihi kan den her motivation holder skal jeg nok blive slank...
18 år25. juni 2005 kl. 10:04
#7
re: Efterlysning.
balsaimico eddike. jo længere lagring des, bedre. Det ser dyrt ud men rækker langt. Vi bruger den også til jordbær. På et halvt hjerte -salat er den perfekt. Du skal prøve dig frem,det er lige som at købe vin, noget er surt noget er rigtigt surt...noget er bare perfekt. Manzoni 12 år er perfekt.
18 år2. juli 2005 kl. 09:40


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });