Hudreduktion.

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Hudreduktion.
Jeg ønsker at få fjernet løst hud på maven. Men mangler at tabe en del før det kan lade sig gøre.
Er der nogle af jer der er blevet hudredukseret. Er der noget i gerne ville have vidst inden i fik det lavet?
Nogle gode råd til hvordan i nået målet i forhold til kost og motion.
Er der nogle der har brugt en diætist, psykolog, coach eller lign.?
5 år21. december 2018 kl. 17:15
#2
Jeg har ikke nået mit endelige mål endnu, men er godt igang, med en plan hos en diætist der fungerer rigtig godt for mig. Min aftale dækker vejning og andre målinger x1 ca. hver 4. - 5. uge, i ca. 30 min., og selvfølgelig den uundværlige kostvejledning og ikke mindst psykologiske støtte, på baggrund af hendes viden om faktorer i kroppen og psyken der enten understøtter eller modarbejder et vættab, og mangeårige erfaring med at hjælpe forskellige mennesketyper og kropstyper med at komme ned i vægt og på sigt nå deres ønskemål.

Jeg har tabt mig 5 kg og taget dem på igen, og flere kg blev lagt til for hver gang, gennem så mange år, at jeg i desperation for få måneder siden, opsøgte det eneste jeg ikke havde prøvet endnu - pga. min opfattelse igennem årene var at jeg syntes ikke jeg ville betale en "dyr diætist" for at veje mig, når jeg jo havde en udmærket digitalvægt derhjemme, en stærk vilje - også til at motionere/træne, og iøvrigt altid har elsket nærmest alle grøntsager, og har levet forholdvis fornuftigt i en hel del af tiden - og mente selv, at jeg som mangeårig vegetar og normaltbegavet viljestærk person, havde viden og styrke nok til at jeg burde kunne klare det selv..........Men, det jeg ikke vidste var, at min viden om metabolismen - og især kroppen og psykens samspil ift. vægttab og vægtøgning - var temmeligt lav.

Jeg har kørt migselv meget modbydeligt hårdt psykologisk, med en opfattelse af at "jeg kan selv" - og har først i dette efterår erkendt - at "Nej, det kan jeg ikke". For hvis jeg havde kunnet, så havde jeg jo knækket koden og nået mit vægtmål for flere år siden.

Jeg har fået en kostplan der er realistisk ift. min krops basale behov og min livsstil, og som også tillader mig at nyde en del af "det usunde", for at jeg kan holde mig stress-fri og at det er realistisk på den lange bane at endeligt komme derned hvor jeg kan mærke og se at jeg ikke længere er overvægtig....Jeg har simpelthen erkendt at jeg har brug for en der "holder mig i hånden" psykologisk, og opmuntrer mig på de tidspunkter, hvor vægttabet uværgeligt går rigtig langsomt, eller går helt i stå, indtil næste gang det rykker nedad på decimaltallet. For det er her jeg altid falder i - og føler mig komplet uduelig og bliver dybt deprimeret - selvom jeg har fulgt min kost og motionsplan til punkt og prikke. Men det gør kroppen ikke - den lever sit eget liv.....og det er det jeg nu er ved at lære at leve med, at acceptere at et stort vægttab ikke kan køres lineært, og at der vil være store udsving ned og op i vægt hos mig undervejs.....
Man kan sige, at det hun lærer mig, er, at jeg gerne må leve og nyde livet også, imens min vægt ligeså langsomt kommer i balance, over tid. Psykologisk fungerer det bedst sådan for mig. Og det afspejler sig også på hendes vægt....







5 år28. december 2018 kl. 11:54
#3
Tak for dit svar.
Hej.
Tak for dit svar.
Det lyder som om du har fundet din vej til varigt vægttab.
Jeg har prøvet at gå hos 2 forskellige diætister. Men udover kostplan fik jeg ikke noget ud af det.
5 år30. december 2018 kl. 09:05


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });