Kosttilskud

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Kosttilskud
Halløj kloge mennesker

Jeg har gennem mange år on-and-off spist forskellige kosttilskud. Jeg vil gerne høre, hvad I spiser, hvorfor - og hvordan effekten har været. Søger lidt inspiration, nemlig - altså ikke bare for at tabe sig, men også for hår, hud, negle, snurren i storetåen, eller hvad der ellers måtte være.

Og så lige - helt konkret - den der MK Olie er helt vildt hypet, synes jeg - er der nogen der har erfaringer? Gider nemlig ikke købe den, hvis det er fis, det hele - den er jo DYR!

Selv spiser jeg fiskeolie (EyeQ) - for led mv., har en gigtsygdom - multivitamin (giver sig selv, at det er en slags sikkerhed for sundhed (host, host)) og Kräuterblut, da jeg indimellem har lidt for lav blodprocent/jernmangel. Indimellem tager jeg et shot "Udos choice" Olie. Men ved ski ikke rigtig om det har nogen effekt?

Håber I gider "lege med"

Lovely
9 år8. januar 2015 kl. 15:39
#2
D-vitamin
har startet på det - men føler absolut ingen effekt :-(
9 år25. januar 2015 kl. 09:17
#3
Hej Narnia

Desværre kan der gå op til 3 måneder før du føler det har en effekt og mellem 6 måneder og 1 år før niveauet er det rette. Jeg selv mærkede de første bedringer efter en måneds tid, men jeg var også på grænsen til svær mangel.
9 år25. januar 2015 kl. 16:14
#4
D-vitamin og synes heller ikke helt det hjælper. Derudover vitamin - tyggetablet, fordi jeg ellers ikke kan rumme alt det væske, der skal til for at jeg kan sluge tabletter.
9 år27. januar 2015 kl. 22:54
#5
Vitaminpille og gensing energi
Hej
Jeg spiser hver dag 1 vitaminpille. Da jeg tror det en gid ide.

Om vinteren hvor jeg, som så mange andre, mere træt og uoplagt er gensing en ting der løfter enegi nivauet efter et par dage
8 år3. april 2016 kl. 18:05
#6
Kosttilskud og vitaminer
Hej nu er det er godt nok en gammel tråd, men ...

Det er de færreste som oplever en direkte effekt af at spise kosttilskud. Tænk det mere som en forebyggelse af sygdomme og en sikring af kroppens behov. I de fleste tilfælde vil en multivitaminpille sikre dit daglige behov for de fleste vitaminer og mineraler. Derudover kan der for nogle være en ide i, at supplere med D vitaminer, specielt i vintermånederne hvor vi ikke får så meget sollys. Det kan man se på en blodprøve om det er nødvendigt.
Læs evt. mere her:
sundt-helbred.dk


6 år12. juli 2017 kl. 15:15


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });