Hvad kan man erstatte brød/kulhydrater med?

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Hvad kan man erstatte brød/kulhydrater med?
Hej Allesammen! Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig og evt. komme med nogle idéer.
Jeg vil rigtig gerne tabe mig og jeg har svært ved det, især fordi jeg ELSKER mad og især usund mad, så som kulhydrater, slik, is...... mm...... I al ærlighed, så kunne jeg skrive en hel roman om mine usunde madvaner..... You catch my drift......

Mit spørgsmål til jer er: hvad spiser I i løbet af en dag, hvis man skal holde sig fra brød og kulhydrater?
Håber I kan hjælpe mig....
På forhånd tak....
9 år1. januar 2015 kl. 23:03
#2
Erstatninger!!!
Det er svært at starte op med at undgå kulhydrater, men der er nogle enkelte helt klare regler: undgå alle former for sukker, også honning sirup osv.
Hvis du bager selv, så brug mandelmel, kokos, nødder, kærner, æg, ost osv.
Du kan lave kager og is med "perfect fitt" knækbrød med fint hakkede nødder, kærner og frø.
Æg kan bruges på alle måder, masser af proteiner.
Der er desværre ikke nogle nemme løsninger, men håber alligevel det kan hjælpe dig.
VH
9 år17. februar 2015 kl. 13:14
#3
Hvordan går det?
Du skal have kulhydrater, nemlig dem i grøntsagerne, men du tænker jo nok på de hurtige i hvidt brød o.l.

Lige nu følge jeg en kostplan i en bog, som betyder at jeg spiser kød/fisk og grønt til morgenmad, ikke må spise frugt eller få mælkeprodukter (skyr undtaget), men ellers vil en typisk dag for mig være:

Morgen: Cultura med sukkerfrit ymerdrys eller musli (Urtekram har en uden sukker) + banan eller en omelet med grøntsager
Formiddag: Gulerødder, selleristave, peberfrugt eller en anden type grøntsagsstave
Frokost: et stykke kød/fisk eller 1 dåse tun eller et stykke varmrøget laks sammen med en salat med grove grøntsager som kål. Men også med tomat, spinat, iceberg, agurk eller hvad der nu lige findes. Nogle gange snittet grovt, andre gange kørt i minihakkeren til "råkost"
Eftermiddag: 1 stykke frugt eller agurk og/eller nogle nødder
Aftensmad: 1 stykke/kød fisk med stegte, moste eller kogte grøntsager. Nogle dage står den på grøntsagssuppe med masser af blendede bønner (for proteinens skyld) eller en omelet med stegte grøntsager.

Jeg bruger ofte frosne grøntsagsblandinger, som f.eks. kan koges og piskes til mos eller grønne bønner, der kan steges i ovnene til "pommes frites" eller wokblandinger der kan lynsteges med noget kød. Det gør det nemt og hurtigt på dage, hvor der ikke er så meget tid og hvor undskyldningerne for det dårlige valg nemt kan vinde.

Et andet godt råd er planlægning, så du ikke ender med en masse madrester eller at du ikke lige ved hvad du skal have at spise og derfor falder for en dårlig løsning.

Så det er muligt, at få noget at spise selvom du ikke spiser brød, pasta, ris o.l. :-)
9 år24. februar 2015 kl. 13:41
#4
Erstatning for brød
Jeg skærer pebre (farve underordnet) på langs i både og fylder båden med pålæg.
8 år16. juni 2015 kl. 09:22


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });