FOR MEGET ENERGI NÅR JEG TABER MIG! Hmmm?? - mærkeligt, wft..

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
FOR MEGET ENERGI NÅR JEG TABER MIG! Hmmm?? - mærkeligt, wft..
Hver eneste gang, jeg er begyndt på at tabe mig, hvis jeg syntes fedtet er blevet lidt for voldsomt, og den regelmæssige motion ikke rækker nok, så får jeg et enormt irriterende overskud af energi. HVORFOR??

--> fx: Det forekommer når jeg spiser en meget kalorieholdig diet, og samtidigt dyrker regelmæssig, hård, motion (både styrke og puls), sådan at mit kalorieforbrug sænkes yderligere - her bliver jeg ALTID, særligt om aftenen, rastløs, og får lyst til at hoppe rundt, løbe en tur, og kan generelt bare ikke sidde stille. Selvfølgelig er det fordi jeg er 'sulten' at min krop reagerer og siger 'hov, hov, der er vidst underskud på maden, du må hellere finde noget at komme i mavsen', men brude jeg reelt set, ikke blive træt istedet for? Grunden til at jeg spørger, er fordi det er SINDSYGT IRRITERENDE. Da det netop er en følelse af rastløshed, og at jeg derfor også kan have svært ved at falde i søvn.
- Nogen der har idéer? hjælp.. :)
10 år13. november 2013 kl. 23:24
#2
woops...
Mente selvfølgelig, kalorieholdig, som i at min diæt, ikke indeholder mange kalorier ;)....
10 år13. november 2013 kl. 23:25
#3
Jeg vil umiddelbart tro, at svaret på dit dilemma er endorfiner. I sig selv får man ikke mere energi af at tabe sig, da det jo indikerer et kalorieunderskud. Derfor tror jeg, at din rastløshed skyldes din motion, som du selv siger er hård, og som jeg antager betyder høj puls no pain no gain selv mine tænder sveder træning. Der findes faktisk et udtryk der hedder Runners High, hvor man bliver total overlykkelig ved at løbe langt med høj puls.

Da jeg som ung løb, var jeg også rastløb om aftenen og løb altid en 5-6 km om aftenen, bare lige for at slappe af. Jeg kom over "problemet" ved som sagt at løbe af om aftenen, og så stå op ved 4-5 tiden, da jeg så var træt ved 22 tiden. Desuden tog jeg baldrian om aftenen, for at kunne slappe helt af.

10 år25. november 2013 kl. 19:57
#4
Kender det godt
Det er meget kendt at mad, gerne med mange kulhydrater virker beroligende og det bruges også som en slags sovemiddel: "Varm mælk med honning" Omvendt bliver man lidt urolig og rastløs af at være på en meget kaloriefattig diæt. Du kunne gå lidt mindre drastisk til værks og sætte kalorieindtaget op? Ellers vil jeg anbefale camillethe til aften og nogle faste beroligende ritualer inde sengetid, et varmt bad for eksempel. Venlig hilsen Kate
10 år13. marts 2014 kl. 21:04
#5
Mormor66
?. Hej jeg har et par gode råd til dig--- hvis du blir' sulten om aftenen, og helst ikke skal spise noget bruger jeg et pulver der hedder Unik Spirulina pulver,fås også i pilleform, rør 1-3 tesk. ud i juice eller anden væske, og drik,? det har en underlig smag, men det er sundt, det er alger og er brugt af japanere i over 10000 år, men man skal virkelig trænge til det, for det er gyselig Grønt!!! Men det hjælper? Og et andet godt råd til at slappe af, og falde i søvn, det kan også hjælpe på eksamens nervøsitet, midlet hedder Dolomit, det er et magnesium/calcium Kalkpulver, og kosttilskud, 1/2 teske svarende til 2,75g dolomitkalk. Omrøres i rigelig væske. Mælk, saft, juice,ymer, skyr, eller jeg tar' det i vand. Begge produkter kan købes i helse kost forretninger, eller på nettet( du kan også læse om disse produkterpå nettet. Men held og lykke med det,og det hjælper Mig ?
9 år21. maj 2014 kl. 17:21


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });