Kalorier pr. dag??

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Kalorier pr. dag??
Hej

Jeg er ny på denne side - har været på kur utallige gange tidligere og på utallige forskellige måder. Jeg synes at den sidste uge på kur/kostændring med brug af denne side adskiller sig fra det jeg ellers har prøvet. Primært fordi jeg faktisk kan - og skal - indtage væsentlige større mængder mad end jeg plejer når jeg er på kur. Det lyder jo altsammen meget rart, men kan det mon passe. Jeg skal dagligt indtage minimum 1491 kcal iflg. min oversigt. Er der andre der har siddet med samme fornemmelse - at man må spise meget mad og at der også let kan blive plads til lidt guf, hvis man planlægger efter det? Hvor mange kalorier må i indtage? og har det givet resultater? Håber i vil komme med jeres erfaringer :-)
11 år6. marts 2013 kl. 16:11
#2
re: Kalorier pr. dag??
Jeg må spise omkring 1400 pr dag (målet er et vægttab på ca. 400g om ugen), og jeg har de sidste 9 måneder tabt mere end 15 kg.

De fleste lavkalorie-slankekure har den ulempe, at man først og fremmest indtaget færre kalorier end kroppen har brug for, hvilket oftest resulterer i, at kroppen sænker forbrændingen og holder på reserverne, hvilket fører til stilstand på vægten. Derudover så vil en lavkaloriediæt netop være kendetegnet ved, at man skærer "alt det gode" væk, og derfor hungrer endnu mere efter det.

Så alt i alt synes jeg det giver langt mere mening at spise på en måde så kroppen får det den har brug for, kombineret med at man stadig får "det gode" i mindre mængder, så man ikke kører død i forløbet.

I sidste ende handler et vægttab jo ikke så meget om at tabe nogle kilo men om at holde vægttabet bagefter - og det gør man nok bedre, hvis man undervejs i forløbet har lært at moderere de "gode ting" fremfor at forsage dem :)
11 år6. marts 2013 kl. 18:00
#3
re: Kalorier pr. dag??
min erfaring er at jeg ligger godt på 1400 kcal. men kan også være det er for meget eller for lidt for dig, du skriver ikke hvor meget du vejer. Mit eneste råd er at hvis der er stilstand i længere tid. så prøv at skrue lidt op for energien, evt. bare et par dage om ugen.
11 år6. marts 2013 kl. 23:03
#4
re: Kalorier pr. dag??
Tak for jeres svar - og flot med et vægttab på 15 kilo på 9 måneder. Jeg har indtastet et mål svarende til et vægttab på 8 kilo på 80 dage (100 g. pr. dag :-) ) Jeg vejer 79 kilo pt.
Med denne side får man en god fornemmelse i hvor kalorierne 'gemmer' sig - det har da givet et par overraskelser under vejs.
Håber at få flere indput med kalorier og resultater :-)
Ha´ en god torsdag :-)
11 år7. marts 2013 kl. 06:10
#5
re: Kalorier pr. dag??
Al indtags behov er individuelt. De anbefalinger her kan jeg personligt ikke regne med. Men nu har jeg været her længe og set mange går galt på det punkt. Netop med forhøjt indtag. De er hurtigt væk igen.....man får det nemmere med sig selv hvis man er i en fast gænge som passer til en.....kan man nøjes med et par bidder af chokolade er det fint. Der er det at mere vil have mere. Det gælder sukker og for så vidt også fede ting.....Jeg har lavt stofskifte og tabt mig 43 kilo over 11 mdr. Dengang kunne jeg sagens tage en enkelt bid af guf så var jeg tilfredstillet. Er lidt kommet ud af vanen, for mig er jeg glad for småkager og kiks. Har altid skulle kæmpe med vægten. Og er nu 55 år ,for mig må indtaget ikke være mere end 1400 kcal før det går galt. Vi har set folk her som tror de kan tabe sig på 2000 kcal dagligt......og det er ikke sikkert....og de klarer den ikke.....man kan ikke både det ene og det andet. Med et indtag på 1200 dagligt har jeg det godt - men det er vane.
11 år7. marts 2013 kl. 12:08
#6
re: Kalorier pr. dag??
Jeg antager, at nuforalvors minimumsindtag er hendes basale energibehov, og det vil jeg aldrig anbefale, at man ligger under. I dittilfælde Calcit, så vil du jo have et lavere basalt energibehov end de normale formler regner dig til, fordi du har nedsat stofskifte. Så fordi du er speciel, så kan du godt tillade dig (eller rettere: Skal) at ligge lavere end siden her anbefaler :)
11 år7. marts 2013 kl. 12:13
#7
re: Kalorier pr. dag??
enig fediana jeg er speciel........nej, skrev det bare fordi alle ikke lige passer ind i de skemaer....det er ret vigtigt at finde ud af...der skal være lidt plads til lidt guf i begrænsede mængder....mange ville ikke have et vægtproblem hvis de kunne nøjes med et par skumbananer om dagen...eller lidt lakridser. MIn kost lå meget præcist ca d. 1200...med daglige gåture...Hvis basal behovet er lavere end normalt så er chancen for at blive overvægtig høj. Det er det med at blive sat i bås.
11 år7. marts 2013 kl. 15:32
#8
re: Kalorier pr. dag??
Min BMR er på 1600 kcal, det har jeg fået målt ved en bodyscan. Dvs. at jeg under ingen omstændigheder må ligge under det!! Min krop har brug for det antal kalorier som minimum for at fungere - jeg spiser omkring 2000-2500 kcal om dagen, men er også meget aktiv :) Har tabt mig 25 kg. på 11 måneder og er nu igang med de sidste 5 kg.

Jeg vil helt klart anbefale dig, at få lavet en bodyscan, så du præcist ved, hvad din krop har brug for :)
11 år8. marts 2013 kl. 17:14
#9
re: Kalorier pr. dag??
Tak for input - dit kalorieindtag ligger noget over mit, men som du også skriver er det helt individuelt. Min grundform er ikke noget at prale af og det spiller sikkert meget ind :-)

Hvor kan man få foretage en bodyscan?
11 år9. marts 2013 kl. 10:38


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });