hjælp, jeg er løbet tør for ideer.

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
hjælp, jeg er løbet tør for ideer.
Jeg håber meget på, at nogen kan hjælpe mig. Som overskriften siger, er jeg løber tør for ideer, og i bund og grund har jeg svært ved at sammensætte en madplan til i løbet af en dag, så jeg får de forskellige ting min krop behøver.
Jeg vil gerne tabe mig, 10-15 kilo. Jeg træner bedst muligt hver dag, hvilket består af 10 min. opvarmning og derefter styrketræning.
Mit problem er at jeg arbejder i butik og dermed kun har mulighed for at spise i min pause til middag.

- jeg har en sød tand og når jeg begynder at spise usunde snack kan jeg ikke stoppe igen, ville bare gerne undgå at jeg fik lyst til disse usunde snacks.

Håber i har nogle gode råd og tips til hvordan jeg kan nå mit mål trods mine arbejdstider :-)
11 år17. august 2012 kl. 17:32
#2
re: hjælp, jeg er løbet tør for ideer.
Prøv at beskrive indholdet af dine måltider og snacks som de er nu og fortæl mere præcist om dine arbejdstider.
Det vil give bedre mulighed for at komme med råd og tips.

Du kan jo forsøge med sunde snacks istedet for usunde, F.eks. grøntsagsstave, frugt ,knækbrød eller nødder
11 år22. august 2012 kl. 11:49
#3
re: hjælp, jeg er løbet tør for ideer.
Har du kigget på fx Iforms hjemmeside? De har en del "dagsprogram" artikler, som måske kan hjælpe dig på vej. Hvis du ikke har abonnement, kan du måske ikke se selve opskrifterne, men det kan måske gi' noget inspiration at se hvordan dagene er sat sammen?

Eksempelvis iform.dk
11 år22. august 2012 kl. 11:55
#4
re: hjælp, jeg er løbet tør for ideer.
Prøv at lån Inge Kauffeldt's bøger, spis dig slank osv. 5'eren og 6'eren er nok bedst fordi de er nyest, men jeg kan love dig, at de nok skal hjælpe. Der er også nogen af dem som handler om bla. frokost, og mad i frokostpausen:D

Held og lykke!

Hilsen mig:P
11 år24. august 2012 kl. 14:38
#5
re: hjælp, jeg er løbet tør for ideer.
Du kan også prøve at kigge på hjerteforeningens hjemmeside og ellerts så findes der et hav af bøger på biblioteket. Jeg plejer at låne bogen først og så købe den senere hvis jeg synes den er god.
11 år12. september 2012 kl. 10:41
#6
re: hjælp, jeg er løbet tør for ideer.
et simpelt råd : smør madpakke !
Fokuser på at du får nok protein, på den måde får du ikke den samme lyst til at snacke på samme måde. Evt spis morgenmad med protein fx æg eller kød, det virker lidt mærkeligt når man er vant til morgenmadsprodukter, men det er i sandheden proteiner der gør at man er mæt længe og samtidigt ikke behøver at snacke på samme måde. Held og lykke med vægttabet ! :-))
11 år19. september 2012 kl. 22:36
#7
re: hjælp, jeg er løbet tør for ideer.
Det hjælper mange gange at bryde tankerne om at snacke, ved fysisk at stoppe det du gør mens du får lyst. Før du giver efter for trangen, rejs dig op og gå rundt mens du tænker over du virkelig vil spise. Bryd trangen fysisk - og du vil oftest opdage at trangen går væk, eller bliver til at styre.
11 år19. oktober 2012 kl. 18:31
#8
re: hjælp, jeg er løbet tør for ideer.
jeg kan jo kun skrive hvad jeg selv gjorde

der blev gjort en del ud af madpakken

1 skivelevebrød rugbrød - med magert pålæg

masser af udskåret grønt - agurk - peberfrugt - gulerod - tomat - blegselleri - osv. hvad du nu kan lide - er du mæt er det lettere at undgå de forbudte ting. det virkede for mig. håber også det for dig
11 år19. oktober 2012 kl. 18:56


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });