nogle råd til mindre mave?

Du læser en tråd i debat > gode råd


#1
nogle råd til mindre mave?
hvad er jeres gode råd om at få en mindre mave?

jeg har en nogenlunde alm vægt. men en stor mave, som jeg er godt træt af. den forhindre mig i at gå med stramt tøj, da det næsten ser ud til at jeg er gravid hvis jeg fx tager en kjole på :(

så nogle gode råd ?
11 år16. juli 2012 kl. 17:57
#2
re: nogle råd til mindre mave?
Hej Tina.
Der er masser af gode råd, men man bliver nødt til at finde ud af, hvad der virker for en selv. Ved du om du er overfølsom over for nogle fødevarer? Fx gluten eller fruktose. Hvis du ikke er blevet tjekket, vil jeg råde dig til at tage en snak med din læge i første omgang.

Mange mennesker (især kvinder) har et følsomt tarmsystem, som hurtigt kan blive påvirket af for meget mavesyre. Jeg har selv glutenallergi i mild grad, så for mig virker det, at undgå dette i et vist omfang. Derudover undgår jeg for meget stivelse, og for mange hurtige kulhydrater. Det hjælper også mig, at drikke rigeligt med vand, og spise andre fødevarer, som dæmper mavesyren. Når det er meget galt, tager jeg GastroForm, som er et naturlægemiddel. Det fungere perfekt, og jeg slipper for at være fuldstændig udspilet sidst på aftenen.

For nogle hjælper det også, at spise regelmæssigt 6 gange om dagen, så man på den måde holder maven igang.

Udover alt dette, så tror jeg det vigtigste i en flad-mave-proces er, at lave gode maveøvelser som får fat i den dybe mavemuskel. Prøv at kigge inde på Iform.dk, der er masser af råd og øvelser. Jeg har nu været i gang i en måned, og kan tydeligt mærke forskel :-)

Held og lykke med det.

Kh. Majken
11 år17. juli 2012 kl. 09:27
#3
re: nogle råd til mindre mave?
Jeg har aldrig haft en flad mave sådan er jeg skabt. Jeg tror ikke engang at jeg får det efter en hudreduktion....det er fra graviditeter.
Mange kvinder har PCO og derfor også en lidt større mave...man kan ikke træne alt væk. Men man kan være i troen.
11 år17. juli 2012 kl. 12:12
#4
re: nogle råd til mindre mave?
jeg har læst at fuldkorn sætter sig mindre på maven end alm. korn.

ellers skulle en bmi på ca 19. hjælpe

en hulahopring og anden mavetræning hjælper også.
held og lykke.
11 år17. juli 2012 kl. 17:31
#5
re: nogle råd til mindre mave?
Artiklen news.bodylab.dk kommer godt omkring både anatomien omkring at få en flad mave, og hvordan det gøres i praksis.
11 år18. juli 2012 kl. 09:07
#6
re: nogle råd til mindre mave?
Prøv at google MUFA eller flad mave/flat belly diet. Der kommer et hav af opskrifter og vejledninger. Jeg har selv oplevet gode resultater.
11 år18. juli 2012 kl. 09:27
#7
re: nogle råd til mindre mave?
Biologic:

Hvorfor lige et bmi på 19?
11 år18. juli 2012 kl. 10:41
#8
re: nogle råd til mindre mave?
Et bmi på 19 giver ikke nødvendigvis en flad mave..

Bedste råd er at spise fiberrigt for netop at holde maven i gang. Du skal dog være opmærksom på at hvis din diæt indtil nu har indeholdt meget få fibre kan en pludselig ændring også få dig til at blive oppustet. Det burde dog gå over i løbet af nogle uger.

Ellers så har kvinder i meget højere grad en mænd en tendens til at få irritabel tyktarm. Hvis det evt er problemet, så hjælper "husk" mig - det er nogle frøskaller, som sætter gang i tarmene.

Og så hjælper gode mavemuskler bestemt også. Derudover sætter fedtet sig forskelligt på os. Hos nogle sætter det sig om maven, hvilket er mere usundt end hvis det sætter sig på "bagen". Du kan tjekke det her netdoktor.dk

Håber du kunne bruge det til noget. Ellers er der også en masse info på denne side, f.eks. en vægttabsguide lavet af diætister. foodoflife.dk

/Camilla
11 år18. juli 2012 kl. 11:42
#9
re: nogle råd til mindre mave?
har man været tyk og været gravid. i mit tilfælde har jeg kunnet hoppe og springe det forsvinder bare ikke derfor er der kun et at gøre nemlig hudreduktion. Og jo ældre vi bliver sætter det sig på maven.....
11 år18. juli 2012 kl. 11:44
#10
re: nogle råd til mindre mave?
Jeg så faktisk en gang et program i fjernsynet, hvor en kvinde også gik rundt og havde en stor mave, der lignede en gravid mave. Diagnosen var faktisk, at hendes mavemuskulatur var sluppet under en af de tre graviditeter, og at hun teknisk set havde en slags brok, men som ikke gjorde ondt. Hun fik syet sine mavemuskler sammen, og det blev et virkelig flot resultat.
Men i første omgang ville jeg synes du skulle gå en tur til din læge og blive undersøgt for, som der også bliver nævnt, gluten eller frugtose eller andre ting som kan skabe en oppustet mave.
11 år18. juli 2012 kl. 15:01



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });