Uregelmæssige toiletbesøg

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Uregelmæssige toiletbesøg
Jeg har sat mig for at tabe mig og spiser rigtig sundt og motionerer minimum 30 min om dagen. Jeg har godt nok kun været igang i 10 dage, men min vægt har kun rykket sig 500gr. Jeg er ikke så ofte på toilettet (hver 2. - 3. dag) og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Nogle gode råd/hjælpemidler? :)
12 år29. februar 2012 kl. 22:13
#2
re: Uregelmæssige toiletbesøg
Masser af vand, grove grøntsager og fuldkorn - og så svesker (selvom de smager virkelig ulækkert!), hvis det er helt galt :)
12 år29. februar 2012 kl. 22:16
#3
re: Uregelmæssige toiletbesøg
Tak for dit svar. Synes nu også jeg følger det, dog ikke sveskerne. Men kan da være jeg skulle prøve dem så :)
12 år29. februar 2012 kl. 22:18
#4
re: Uregelmæssige toiletbesøg
Jeg konstant hård mave hvis jeg ikke spiser a 38 med fibersund om morgenen.

Abrikoser, de brune økologiske er rigtig gode. Derudover dadler. Svesker har ikke den store effekt ejheller kaffe på mig.Sørg for at drikke meget vand.
12 år1. marts 2012 kl. 01:34
#5
re: Uregelmæssige toiletbesøg
For mig gør svesker det helt modsatte. Jeg får ekstremt meget luft i maven (og jo, ved godt jeg ikke skal spise hele pakken ;-D), så den du'r ikke for mig, men du kan jo afprøve det.

Noget der til gengæld har virket godt for mig er et kosttilskud, der hedder Husk. Det er loppefrøskaller, som indeholder fibre og de sætter godt gang i mavesystemet.
Mælkesyrebakterier kan også hjælpe på den konto, f.eks. Symbioflor.

Det kan jo være at din nye måde at spise og leve på er noget maven lige skal vænne sig til. Hvis man ikke har været vant til at spise et hav af grøntsager kan der godt gå lidt tid før maven vænner sig til det.

Der er ikke andet at gøre end at afprøve lidt af hvert og så se om noget af det virker for dig.
12 år1. marts 2012 kl. 11:25
#6
re: Uregelmæssige toiletbesøg
Tak for jeres svar. Jeg har også forhørt mig lidt omkring og fået at vide at hvedeklid på yoghurten om morgenen skulle være godt. Har derfor købt en pakke for at prøve. Og der var tilbud :)

12 år1. marts 2012 kl. 13:25
#7
re: Uregelmæssige toiletbesøg
ja man må finde ud af hvad man bedst kan lide Husk findes også i noget pulver som kan røres op i det a 38 men jeg synes ikke det smager specielt godt ....holder mig til fibersund.....
12 år1. marts 2012 kl. 17:25
#8
re: Uregelmæssige toiletbesøg
Til info:

Hvedeklid længe leve :) :) Billigt og effektivt!
12 år21. marts 2012 kl. 19:35
#9
re: Uregelmæssige toiletbesøg
Jeg synes ikke, at det lyder unormalt med hver 2-3 dag.
Jeg er kun på toilettet et par gange ugentligt maks, og min mave eller fordøjelse fejler intet, sådan har det været siden jeg lagde min kost om for 5 år siden...
12 år21. marts 2012 kl. 19:52
#10
re: Uregelmæssige toiletbesøg
For mig går der også dage imellem. Sådan har det altid været.
Spurgte lægen sidste år om der skete noget ved det. Han sagde alle er ikk ens og nogens krop bruger bare længere tid end andres. Det er helt normalt.
Spiser selv havreklid hver dag. Men det hjælper ikk rigtig på gevinst dagligt.
12 år21. marts 2012 kl. 20:20


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });