Sukker afhængig - Hvad gør man?

Du læser en tråd i debat > gode råd


#1
Sukker afhængig - Hvad gør man?
Ja, jeg er sukker afhængig, det har jeg endelig fundet ud af. Jeg har afvist det før, men nu kan jeg selv se det. Jeg køber og køber usunde ting, slik og især IS! Jeg eeeelsker is! Gerne en med chokolade og det hele i - en rigtig kaloriebombe!

Så hvad kan tage trangen til konstant at spise sukker? Jeg har prøvet med forskellige slags te, light kakao, tyggegummi, läkerol osv osv.

Men intet af det virker!! Jeg går helt kold og bliver vildt irriteret, hvis jeg ikke må få noget slik.
12 år4. november 2011 kl. 08:17
#2
re: Sukker afhængig - Hvad gør man?
Hejsa... :-)
Jeg tror vi alle kender den med at vi bare skal ha´sukker og det få jo ikke lige vægten til at flade :-(
Når jeg får meget lyst til sukker, er jeg begyndt at købe små poser i Aldi med nødder og tørret frugt, havde aldrig troet jeg skulle spise sådan noget, men det smager faktisk godt og tager trangen til sukker..... Håber mit lille råd kan hjælpe dig, for ved selv hvor svært det kan være, når man bare ikke kan lade være med at spise det forkerte...
12 år4. november 2011 kl. 08:24
#3
re: Sukker afhængig - Hvad gør man?
Halløjsa..

Jeg har hørt at kanel er med til at holde sukkertrangen væk og blodsukkeret stabilt. Så det putter jeg på det jeg kan komme til. (I mit tilfælde om morgen på morgenmaden - havregrød eller i mine proteinpandekager)

q.dk
Det her er fra linket:
Vær opfindsom. Der findes andet end sukker, der kan gøre din mad sødere. Prøv f.eks. vanilje eller kanel. Undersøgelser med type-2 diabetes patienter viser, at kanel har en positiv effekt på blodsukkeret.
12 år4. november 2011 kl. 08:35
#4
re: Sukker afhængig - Hvad gør man?
Klart man bliver irriteret hvis man er sukker....det bliver man hvis man stopper med al slags drugs....undersøg om du har candida svamp.

En kold tyrker vil give ubehag men der er nok ingen vej uden om. Vaner er til for at brydes....
12 år4. november 2011 kl. 14:55
#5
re: Sukker afhængig - Hvad gør man?
Tak for svar alle sammen, jeg kigger på det! :]
12 år9. november 2011 kl. 08:20
#6
re: Sukker afhængig - Hvad gør man?
Pas på med de der poser med nødder og tørret frugt. Sunde er de, men der er vildt mange kcal i nødder og tørret frugt - endda i forhold til vingummi og is! Tænk på at is har 200kcal/100g og vingummi 350kcal/100g og nødder har 600-750kcal/100g og tørret frugt nogenlunde ligesom vingummi.. Det er sundhedsmæssigt bedre end at spise slik men slankemæssigt er det jo faktisk værre end slik.
12 år10. november 2011 kl. 14:49
#7
re: Sukker afhængig - Hvad gør man?
Jeg kan heldigvis ikke lide nogle af delene, så det giver sig selv :]
12 år10. november 2011 kl. 17:45
#8
re: Sukker afhængig - Hvad gør man?
Jeg bruger frugtstænger - syntes bedst om kittekat med blåbær eller castus med nøddemix.
12 år29. januar 2012 kl. 15:14
#9
re: Sukker afhængig - Hvad gør man?
hvis man ikke spiser mættet fedt, er der plads til lidt sukker.
prøv at spise 1 slikpind. det tager længere tid end andet slik.og så er den potions-anrettet.
fedt 9 kcal, sukker 4 kcal.

ellers opfør dig som om du har sukkkersyge: køb
Sukkerfri slik og sukkerfri chokolade
fåes fx. i Tivoli kbh i butik ved børnekarocellen. eller netslank.dk
12 år30. januar 2012 kl. 06:43
#10
re: Sukker afhængig - Hvad gør man?
Var også nødt til at tage en kold tyrker, da jeg påbegyndte mit vægttab, og da spiste jeg gulerødder hver eneste gang, jeg fik lyst til søde sager - hvilket betød, at jeg snildt fik kværnet en halv pose i løbet af en dag..! Gulerødder er søde, så selvom det i starten virker lidt utilfredsstillende at lade sig nøje med sådan én, forhindrer de, at man får de dér forfærdelige abstinenser :)
12 år30. januar 2012 kl. 09:16



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });