Sådan undgår jeg den søde tand og ædeflip om aftenen :O))

Du læser en tråd i debat > gode råd


#1
Sådan undgår jeg den søde tand og ædeflip om aftenen :O))
Ja vi kender sikkert alle sammen, det med den søde tand, som melder sig om aftenen og vil gerne undgå den - Her i huset har vi så fået et flip med, at sidde og hygge med gulerodsstave og dip om aftenen - sådan gør du :

Dip: 500 g Fromage Frais 0,2 % (President fra Rema) blandet med 1 pose Kims Dipmix Holiday (eller en af de andre)

Skræl gulerødderne og skær dem i passende stave.

100 g Dipblanding giver dig 59 kcal.
100 g gulerødder giver 36 kcal.

Ialt KUN 95 kcal. pr portion - som indeholder: 9 g protein, 12 g kulhydrat, 3 g kostfiber og 1 g fedt - og så mætter sådan en portion helt vildt - :O))
12 år16. juni 2011 kl. 06:39
#2
re: Sådan undgår jeg den søde tand og ædeflip om aftenen :O))
den ska helt klart prøves.
12 år19. juni 2011 kl. 20:07
#3
re: Sådan undgår jeg den søde tand og ædeflip om aftenen :O))
Herhjemme er det agurkestave med dip der hitter :-)
Ellers laver vi frugt stykker med dip hvor jeg i fromage frais kommer vaniliekorn og lidt sødemiddel i, det er lidt mere sødt til de dage hvor man trænger til det :-)
12 år20. juni 2011 kl. 12:20
#4
re: Sådan undgår jeg den søde tand og ædeflip om aftenen :O))
Hej Karina - det er også rigtig lækkert, dem sætter børnebørnene også som deres favorit, medens mormor her mere er til gulerødderne :O)) - Jeg bruger også at komme sød i til frugten, men bruger så Vannilleessens og måske lidt Mandel eller Rom essens i også - det er jo helt utroligt, hvad vi kan bruge den Fromage Frais til, jeg bruger den også som det eneste til Kartoffelsalat, den er nemlig rigtig lækker til stort set alt :O))
12 år23. juni 2011 kl. 16:04
#5
re: Sådan undgår jeg den søde tand og ædeflip om aftenen :O))
hej!

Var til en fest den anden dag hvor der var snacks på den måde, men var ikke sikker på hvor sundt det var med det dip, men det kan jeg da se slet ikke er så slemt! :D dejligt! Endelig noget med dip som er sundt! :P tak for det :)
12 år12. juli 2011 kl. 00:08
#6
re: Sådan undgår jeg den søde tand og ædeflip om aftenen :O))
en pære skåret i tern med en spiseskefuld rosiner og en spiseskefuld mandler -alt blandet godt sammen :)
12 år16. august 2011 kl. 16:27
#7
re: Sådan undgår jeg den søde tand og ædeflip om aftenen :O))
Biscas fiberskorper og rugkiks
12 år16. august 2011 kl. 16:32
#8
re: Sådan undgår jeg den søde tand og ædeflip om aftenen :O))
Dadler er gode. De er søde, men mætter meget og er fulde af gode mineraler og fibre. 100 gram har 331 kcal, men en enkelt vejer 8 gram. Det er så 26.5 kcal. En lille, almindelig, altså.
12 år22. oktober 2011 kl. 15:28
#9
re: Sådan undgår jeg den søde tand og ædeflip om aftenen :O))
enig der fås pragtfulde saftige dadler og abrikoser huske det skal være de brune...
12 år22. oktober 2011 kl. 15:40
#10
re: Sådan undgår jeg den søde tand og ædeflip om aftenen :O))
kaki/sharongfrugter er så søde. at det virkeligt er som at spise slik! ihvertfald for mig. de er dog ret energirige af en frugt at være, 100 kcal pr 100g cirka. eller et granatæble.. mums!
12 år26. oktober 2011 kl. 04:58



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });