Ideer til hvilken mad

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Ideer til hvilken mad
Hej jeg er ny her, og håber på lidt hjælp, jeg er 47 og vejer 71,4 kg, jeg vil rigtig gerne ned på 58 kg. Har tænkt på at gå til en diatist, men syntes det er ret så dyrt, tænkte på om der ikke var nogle af jer, som havde nogle gode og nemme opskrifter. Nemme fordi jeg ligger med en diskosprolaps, og kan ikke holde til så meget lige nu. Så mit aktivitets neveu er også på et meget lillet plan, faktisk slet ingenting :( men derfor kan jeg jo godt tænke på hvad jeg putter i munden. I mine unge dage, kunne jeg sagtens lade ting være, men det har jeg godt nok svært ved nu, chips er nok min største favorit, men jeg skal tabe mig nu, så det må være slut.
Eller ved i hvor man måske kunne gå hen på nettet og finde opskrifter, som ikke indeholder så mange kalorier.

Knus Karin
12 år6. juni 2011 kl. 14:25
#2
re: Ideer til hvilken mad
Inde på iform.dk har de en del gode opskrifter... Også sådan noget med slanke livretter..

Jeg er også VILD med chips, men har fundet ud af at det kan stille trangen meget fx at spise et par riskiks med ekstra salt eller bare spise lidt agurkestænger med salt på.. Eller at salte min aftensmad lidt.. For ofte er det saltet man craver, slet ikke de reelle chips...

Så er der self historien om at salt feder, men det er fis - salt binder vand til kroppen hvis man indtager for store mængder, men det går jo væk igen eller kan forebygges ved at drikke ekstra vand.. Der er jo ingen kcal i salt, så hellere spise lidt ekstra salt end at gå amok i chipsene... hehe sådan tænker jeg i hvert fald...

12 år6. august 2011 kl. 23:08
#3
re: Ideer til hvilken mad
ret gode opskrifter på det link jeg lagde i min tråd i går Calcit.
12 år7. august 2011 kl. 13:58
#4
re: Ideer til hvilken mad
kender det godt det med chipsen!! men efter noget tid hvor man ikke har fået dem synes jeg ikke man tørster efter dem mere.. ellers lav selv nogen ved at skære fx. gulerødder og knoldselleri i tynde strimler med lidt salt, tørret rosmarin og lidt olivenolie som masseres ind og så i ovnen på 200grader til dusynes de er sprøde.
- eller er salat wrap også godt og magert. du kan dampe hakket kylling el. ande maget fx fisk og derefter tilsætte tørret chilli, koriander, ingefær, hvidløg el. andet du kan lide for give smag og rul kødet ind i iceberg salat blade. Det super lækkert og sprødt og magert;)pøj pøj
12 år10. februar 2012 kl. 12:39


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });