Egne opskrifter

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Egne opskrifter
Hvad gør man lige - hvis man skal have hjemmelavet pizza? Der er dej, tomatsauce, lufttøret skinke, salat og frisk mozeralla.... hvordan får jeg det ind i min daglige kalorieberegning?? Hvordan fungerer det med at indtaste egen overskrift? Kan man så veje det stykke pizza man spiser og derved få en kalorieberegning?? Jeg er sikker på, at familien inden for et par dage ønsker, at der kommer pizza på menuen ;-)

Håber nogen kan hjælpe.

KH KK
13 år15. maj 2011 kl. 20:22
#2
re: Egne opskrifter
Du skriver simpelthen alt hvad du putter i pizzaen ind i din opskrift. Dvs. alt fra mel til ost til vand osv.
Derefter vejer du dit stykke. Du går ind under indtast mad, finder din pizza opskrift og skriver du fik X antal gram.

Jeg lavede pizzqa forleden, og lavede en lækker dej uden hvede mel, men med rugmel, grahamsmel, græskar kerner, hørfrø, rugkerner og skyr. Det var så lækkert. Ved ikke om du kan få familien med på den.
12 år17. maj 2011 kl. 08:58
#3
re: Egne opskrifter
Kære KK

Under fanan mad er der det der heder "ny opskrift". Hvis du trykker på den kan du skrive dine egne opskrifter der.
Du taster madvare og antal gram/liter/osv ind ligesom når du tasker din mad ind. så giver du den et navn. Feks. hjemmelavet pizza. Den regner vægt og kcal ud for hele pizzaen.
derefter indtaster du bare navnet på din opskrift i "indtast mad" - ganske som du plejer.

Håber det kan bruges :)

kh
AB
12 år17. maj 2011 kl. 09:04
#4
re: Egne opskrifter
MrsJag, kan man ikke få din opskrift på dejen?
12 år17. maj 2011 kl. 14:32
#5
re: Egne opskrifter
Jeg har ikke en egentlig opskrift, ellers delte jeg den gerne. Jeg sm;kkede bare lidt i af de forskellige ting og krydsede fingre for at resultaten var holdbart :o)
12 år13. juni 2011 kl. 07:36


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });