Søvnproblemer.

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Søvnproblemer.
Hej alle.

Her den sidste uge har jeg bare ikke kunne sove om natten. Der er ikke sket noget overvæltende nyt i mit liv, og jeg er ikke stresset eller noget. Men hver aften i denne uge har jeg ikke kunne sove før ved en 3-tiden om natten. (Står normal på omk 7-8 og går i seng senest 00.00)

Jeg har kigget lidt pån min kostplan, og kan se jeg ikke har spist efter aftensmad hele ugen. Aftensmad får jeg som regegl tidlg - omk. kl 17.00. Så nu vil jeg købe en masse frugt jeg kan guffe i aften, og så håber jeg virkelig jag kan få sovet.
Ville bare høre om der er andre der har prøvet at have søvnproblemer i forbindelse med vægttab? Jeg sover ikke om eftermiddagen, så det er ikke derfor.

Anja
17 år27. oktober 2006 kl. 09:22
#2
re: Søvnproblemer.
Spiser du sundere end du har gjort tidligere - så kan jeg i al fald mærke, at jeg får mere energi end jeg plejer at have. Og har dermed også brug for mindre søvn.
17 år28. oktober 2006 kl. 12:45
#3
re: Søvnproblemer.
Hej Anja
Jeg kan heller ikke sove, hvis jeg ikke har fået noget fornuftigt at spise, forholdsvist tæt på sengetid.

Med fornuftigt, mener jeg et nogenlunde balanceret måltid (Fedt/protein/kulhudrat), så frugt ville ikke fungere for mig.

Jeg "gemmer" gerne en 3-400 kcal til om aftenen, men (langt) mindre kan sikkert gøre det.

Jeg spiser ofte mysli (højt indhold af nødder/frugt) med yoghurt. Gør i øvrigt det samme, ved vægtøgning.
12 år30. december 2011 kl. 14:40
#4
re: Søvnproblemer.
Hvorfor kan man ikke rette indlæg?
Nå men læs 3-400 som 5-600. :-)
12 år30. december 2011 kl. 14:48
#5
re: Søvnproblemer.
tror ikke efter et langt forløb det har noget med hinanden umiddelbart at gøre....Jeg spiser ikke normalt ( undtagen i perioder)...efter aftensmaden.
Kan sagtens glide i perioder og hænge sent oppe og få lyst til at spise når jeg burde være gået i seng. I mit tilfælde er det noget jeg har gjort i mange år.
Men klart det er et problem hvis man skal op og på arbejde.
12 år30. december 2011 kl. 16:56
#6
re: Søvnproblemer.
Jeg oplevede egentligt også at den øgede energi der fulgte med den nye aktive livsstil gjorde mig rastløs om natten. I disse dage plager søvnløsheden også men syntes dog at blive forbedret med en tændt radio mest med musik men med spredt snakken. Selvfølgelig med lydsstyrken svag, for et rocknummer skal ikke pludselig ophidse dig og vække dig.
Jeg må dog melde mig skyldig i at tage en på øjet en til to gange i ugen.
12 år5. januar 2012 kl. 22:15


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });