HJÆÆLP

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
HJÆÆLP
har også det med nattespiseri vågner endog og er sulten-men jeg har meget svært ved at spise før om aftenen sipiser fedtfattigt aftensmad og drikkevare er vand men når jeg så SKAL op og have noget er det fedt nogle gode råd
17 år15. september 2006 kl. 08:26
#2
re: HJÆÆLP
Er her noget jeg har misset? Nattespiseri, hvad vil det sige? SKAL op? Behøver du det? Kan du ikke sove om natten? Er lige lidt forvirret.

Mit råd til dig, er ikke at spise efter aftensmaden, og hvis du ikke kan sove om natten, kunne det du spiser måske være et stykke frugt og en kop kamillethe. Hvis du spiser fedtfattigt, grønt og fiberrigt i løbet af dagen, er der for voksne mennesker ikke behov for mad om natten. Eller læs avisen eller en god bog, hvis du ikke kan sove.

Hilsen Lene
17 år15. september 2006 kl. 11:17
#3
re: HJÆÆLP
Hej Ladies

Mit råd vil være: hold fast i at spise sundt om dagen. Lad endelig være med at spise en ekstra portion mad til aften eller nogle chips foran fjernsynet: Du bliver sikkert sulten alligevel om natten, og faktisk kan et stort maltid give endnu større appetit bagefter.

Jeg ved, at dagen efter en stor fest med masser af mad, er jeg meget sulten. Mere mad kræver endnu mere mad.

Sørg for at spise fiberrigt i løbet af dagen: Dvs godt med grøntsager, kartofler og groft brød. Du kan måske finde nogle gode råd på nomedica.dk til en sund kost eller prøv at kigge i min profil.

Når du har brug for mad om natten, så planlæg et lille nattemåltid, som står klar i køleskabet. Det kan være lidt salat med hvidkål og æbler som har fået en dressing af A38 eller måske lidt gulerodssalat eller en lille tallerken med en skive ost og lidt syltetøj som du kan putte på et stykke knækbrød om natten.

Hvis du har brug for at spise flere gange i løbet af natten, så gør bare flere portioner parat. Du behøver ikke have dårlig samvittighed over at spsie en ekstra portion råkostsalat. Nærmest tværtimod.

Prøv at komme ud i den friske luft nogle timer hver dag. Så du efterhånden bliver for træt til al det natteroderi.

Hilsen Asta Elise
17 år15. september 2006 kl. 11:47
#4
re: re: HJÆÆLP
Her er linket igen : nomedica.dk
17 år15. september 2006 kl. 11:50


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });