Hurtig opskrift med kylling

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
Hurtig opskrift med kylling
Er der nogen der ligger inde med en fedtfattig opskrift på kylling, som ikke tager for lang tid at tilberede?
Jeg har taget kyllingebrystfilet ud af fryseren, men da jeg først kommer sent hjem i aften, har jeg brug for inspiration til en hurtig måde at tilberede det på, så jeg ikke når at kaste mig over noget ufornuftigt pga. sult.

Hilse Mira
17 år20. juni 2006 kl. 11:42
#2
re: Hurtig opskrift med kylling
Hej Mira.

Her et forslag til en hurtig kyllingeret til 4 personer.

500 g. kyllingekød i strimler
4 peberfrugter (rød, gul og grøn)
1 bakke bønnespirer
1 spsk. olivenolie
salt og friskkværnet peber

Kylling svitses i 5-10 min. i olivenolien. Krydres med salt og peber. Peberfrugter i strimler tilsættes og steges med i 2 min. Bønnespirer tilsættes og vendes i. Retten smages til. Evt. med chili, citronpeber, timian eller rosmarin.

Server med nye kartofler.

Hilsen Lene.
17 år20. juni 2006 kl. 12:17
#3
re: Hurtig opskrift med kylling
Jeg ved godt at det er aaaalt for sent nu, men det kunne jo evt. laves til vores kyllinge-tråd? :P
Personligt kan jeg rigtig godt lide "Lime Kylling" (opskriften er lidt på slump)

1 person:
125 g kyllinge inderfilet
2-3 skiver parmaskinke/hütteskinke
7-8 spsk limesaft
7-8 spsk olivenolie
- Der skal være ca lige meget, afhængigt af hvor "stærk" man vil have den

Har man tid lader man kyllingen marinere i marinaden, eller vikler man blot skinken om kyllingen, lægger det i et ovnfast fad og hælder limemarinaden ved og så inde i ovnen ved 180 grader i 8-12 minutter.
Det smager rigtig godt med ris til (marinaden kan bruges som "sovs") men jeg kan forestillemig at det også er lækkert med bagte rodfrugter? :P
17 år29. juni 2006 kl. 10:27
#4
re: re: Hurtig opskrift med kylling
Din opskrift ser interessant ud, men udmiddelbart vil jeg synes den må blive oget syrlig (7-8 spsk. limesaft!?!) - eller tager jeg helt fejl?
17 år29. juni 2006 kl. 10:39


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });