Inspiration til "vand"

Du læser en tråd i debat > gode råd

Inspiration til "vand"
Jeg drikker ca 1½ - 2 l vand om dagen, 2 krus kaffe eller the.
Men indimellem mangler jeg noget med smag. (måske fordi jeg lider af mundtørhed pga noget medicin)
Jeg har prøvet med citron- og agurke skiver i vandet..
Nogen der har andre ideer, så modtages de gerne
13 år11. november 2010 kl. 08:00
re: Inspiration til "vand"
Jeg putter økologisk skivet appelsin i vandet, eller mynthe evt med lime...
Og er meget glad for min daglige cola zero :-)
13 år11. november 2010 kl. 11:32
jeg holder meget af hyben te det sætter sig ikke på tænderne som andet te kan gøre. Om formiddagen lægger jeg 2 breve i en termokande og fylder den næsten med varmt vand...Så har jeg til dagen igennem nogen dage drikker jeg det hele andre dage ikke....det virker lidt vanddrivene. Men som sagt jeg kan godt lide det som et alternativ.....
13 år11. november 2010 kl. 18:13
Hjemme hos os drikker vi vand med brus med citrus smag :) Derudover drikker jeg postevand.

Da jeg i sin tid mødte min kæreste, drak han stort set ikke andet end sodavand. Nu er han gået helt væk fra det og drikker kun vand med brus. En sjælden gang imellem køber vi Søbogaards hyldeblomstsaft - mums! (men der er meget sukker i, så det skal ikke drikkes til dagligt).
13 år11. november 2010 kl. 18:20
appelsin eller citron i vandet er altid godt, men ellers kan du prøve med en dråbe eller to af pebermynteolie. jeg drikker selv rigtig meget rent vand og grøn te med citronsaft i. :) og et glas friskpresset appelsinjuice er også rigtig godt hver morgen. - fuld af vitaminer og der er ikke tilsat en masse skidt, som i almindelig købe-juice :) men som bekendt skal man alligevel ikke drikke for meget juice, da der er meget frugtsukker i :) men det er super godt at drikke et glas eller to af om morgenen :)
13 år3. februar 2011 kl. 10:59
og ang mundtørhed.. der er noget med t man kan blande 2 dele glycerol og 1 del vand og myntedråber efter behov og så skal man gurgle det, IKKE drikke det. det skulle være ganske effektivt. men mor har meget glæde af det da hun også lider af mundtørhed pga medicin :)
13 år3. februar 2011 kl. 11:04
Du kan lade lakrisrod trække i noget vand, det skulle være bedst efter et døgn i køleskabet. Jeg har dog ikke selv prøvet :)
13 år6. februar 2011 kl. 11:28
prøv denne her opskrift:

3 friskpresset lime
1 friskpresset citron
2 spsk flydende sød
1 l vand

Jeg bruger selv denne opskrift når mit vand trænger til en "opfriskning"
13 år3. marts 2011 kl. 13:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });