stress ødelægger mit mål

Du læser en tråd i debat > gode råd

#1
stress ødelægger mit mål
jeg har 2 små børn, er igang med en uddannelse og min kæreste har en depression. ville meget gerne tabe de sidste 5 kilo fra gaviditet. vi lever relativt sundt. men min vægt hopper bare op og ned
18 år4. maj 2006 kl. 09:33
#2
re: stress ødelægger mit mål
Hej Marstrand.

Du er ny på siden, ikk? Så velkommen til.

Det lyder, som om du har et hårdt liv. Har du tid til motion? Og drikker du nok vand? Motionen hjælper på humøret, synes jeg. Og det er rigtig godt at drikke meget vand, når man gerne vil tabe sig.

Der er lidt mere liv i forumet under vægttab. Men prøv at skrive lidt mere om dig selv. Du kan hente rigtig meget hjælp herinde. Både ved at taste din mad ind, og se på hvilke områder det går galt, og som støtte og opmuntring i de forskellige fora.

Jeg ved fra min nærmeste familie, at motion også virker rigtig godt på stress. Det skal være hårdt, og du skal have pulsen godt op i 15-30 min. om dagen, men det er besværet værd, og du vil få mere overskud af det.

Held og lykke med det hele.

Hilsen Lene
18 år4. maj 2006 kl. 11:32
#3
re: re: stress ødelægger mit mål
Ju har da også nok om ørene. Det er hårdt med en partner der har depression, det dræner en for energi. Det er der ikke så mange der snakker om og når du så i forvejen har 2 små børn og i gang med en uddannelse kan jeg godt forstå du har stress.

Det er rigtig at det er svært at tabe sig når man er stresset. Det er rigtigt at motion er godt for stress, men d skal også vælge det med omhu for ellers er der bare en ny stressfaktor. Se om du kan komme ud og gå nogle lange ture der kan man også nogle gang få de forvirrede tanker på plads som kører rundt i hovedet på en når man er stresset.


Ellers er det gode råd du har fået fra bumlemus.
18 år5. maj 2006 kl. 11:10
#4
re: stress ødelægger mit mål
Hej Marstrand

Jeg har læst dit indlæg for nogle dage siden, og ville gerne svare, men jeg har haft travlt med at samle skridt til min skridttæller.

Jeg vil foreslå dig at veje dig regelmæssigt den tiende dag i din cyklus, og skrive vægten ned: Så slipper du for at blive forvirret af hormonelle væskeophobninger.

Når du er stresset, er det ikke tid til en egentlig slankekur og heller ikke tid til at måle og veje din daglige mad. Prøv at undgå hvidt brød, sukker, slik, chips og kage - og lev ellers som du plejer.

Din mand vil have gavn af noget motion: Måske kan du hjælpe ham og dig selv ved at gå en tidlig aftentur med børnene, eller bare ved at spille lidt bold på græsplænen, i stedet for at se fjernsyn.

En enkel måde at reducere kalorier i maden er at erstatte almindeligt mad med frugt eller grøntsager. Prøv at spise lidt råkost og kun to halve til frokost, erstat halvdelen af din almindelige aftensmad med salat. Gulerodssalat er noget børnene også kan lide. Jeg plejer at skære en pære, et æble og en kiwi i tern til eftermiddags frugtsalat.

Sørg for at spise hver tredie/fjerde time og undgå at spise to timer efter et måltid - så har du klaret det rigtig flot.

Til sidst -når det ikke går, som du har planlagt, eller når du har klaret dig godt, så skriv ind til os andre her på madital. Selv om vi ikke kender hinanden, vil vi meget gerne give opbakning til en sund livsstil.

Held og lykke til!
Hilsen Asta Elise
18 år6. maj 2006 kl. 10:39


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });